Ga naar inhoud


Philips DSR 2210 met schotel 80cm


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd ontvang ik Ned1-2-3, Nat.Geo,Animal P etc niet meer. TV Vlaanderen vertelde mij de schotel iets te draaien (enkele mm). Ontvang zelf BVN niet meer terwijl de schotel naar mijn smaak perfect staat uitgericht op Astra. Bij zon om 11:45 kaarsrechte lijn. Signaalmeter slaat max uit.Hoek 29.Kan ik bij die config op een verkeerde satelliet staan? Denk eerder aan DSR 2210. Heb van alles gedaan.Ge-update, teleffons naar TVV.Geen soelaas. Wat doe ik fout?

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je op de niet-TVV kanalen nog wel beeld, of echt helemaal geen beeld meer op de hele Astra? In dat geval staat je schotel zeker verkeerd.

Heb je op slechts enkele transponders geen beeld, dan kan het idd zo zijn dat je de schotel een klein tikje moet geven.

 

Welke zenders kan je nog wel ontvangen (omdat je aangeeft dat je wellicht op een verkeerde sat staat uitgericht)?

 

Als je denkt dat het aan je decoder ligt, moet je eens proberen alles naar standaardwaarden terug te zetten. Kan je in het menu nog signaal ontvangen bijv?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen kennis die toevallig nog een analoge ontvanger heeft?

Met behulp van die ontvanger kan je je schotel perfect afregelen op Astra 1. Staat je schotel niet perfect, dan zal je snel merken dat teveel storing in je beeld zal hebben.

Daarna analoge ontvanger vervangen door je digitale en in principe zou alles moeten werken.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor snelle reactie. Het vreemde is als ik des schotel een tikje geef, het signaal op de satmeter direct wegvalt.Schotel is off-set 80cm met LNB 0.6. Ik ontvang na het tikje helemaal niets meer. Op het signaalmenu van de DSR heb ik een uitslag groen van 3.8 op 5 . Bij opnieuw laden van kanalen krijg ik SOMS alle TVV kanalen en SOMS "geen signaal gevonden" Laad wel enkele honderden andere kanalen in.

Welk sat staat er zo dicht bij Astra dat er zo'n sterk signaal binnenkomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan geen satellieten zo dichtbij.

Wellicht moet je niet alleen naar links of rechts een tikje geven, maar ook de 'kijkhoogte' van de schotel een beetje aanpassen (dus ietsje hoger of lager richten).

 

Noem eens een paar kanalen die je wel binnenkrijgt (en ook daadwerkelijk kan zien)?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrt1 - Canvas - Vitaya - Kanaal 2 - JimTV- TRAVEL , maar GEEN Ned1-2-3 , geen NG, AP - geen Disc.

Dan weer wel de Ned locale zenders - Zeeland etc.

Tikje hoger geprobeerd, maar signaal direct weg (op satmeter)

Heb nog eens gekeken naar de bovengenoemde zenders, maar die vallen na ongeveer 10 min OOK weg. Ontvanger staat goed koel. RaRa....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal toch een beetje moeten beter uitrichten zaterdag nog zo een box afgesteld met een schotel van 40cm en signaal ging mooie tot 4

Staat je lnb mooie recht zodat horizontaal en vertikaal juist zijn

Op het eerste zicht staat ned 1, enz op horizontaal misschien daar de fout

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij vreemd dat je signaal direct wegvalt als je de schotel maar een tikje hoger zet. Het astra signaal is zo sterk namelijk dat je een klein tikje bij niet eens zoveel uitmaakt voor het signaal.

Probeer je schotel eens uit te richten zonder de satfinder maar met de ontvanger en tv in de buurt van je schotel. Dit geeft toch altijd nog de beste resultaten !

 

Groeten,

Superdimi

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook weleens meegemaakt, toen maakte mijn f-connector sluiting op mijn ontvanger en lnb, check even of je je f-connector op je lnb waterbestendig hebt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo alle helpers - bedankt voor de goede adviezen. Heb alles en alles nagelopen en gemeten.... maar de LNB was kapot ! Was een waterdicht ding. Onbegrijpelijk dat ik dan toch nog signaal kon meten. Heb nieuwe LNB gezet en direct PRACHTIG signaal - 85% -

Nog bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo alle helpers - bedankt voor de goede adviezen. Heb alles en alles nagelopen en gemeten.... maar de LNB was kapot ! Was een waterdicht ding. Onbegrijpelijk dat ik dan toch nog signaal kon meten. Heb nieuwe LNB gezet en direct PRACHTIG signaal - 85% -
Nog bedankt allemaal


Hoe ver slaat de meter (groene balk) op de DSR2210 nu uit?

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...