Gast Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Since vandaag lijkt het net of mijn beeldscherm te donker staat afgesteld. Als ik de laptop opstart krijg ik heel kort het Toshiba logo in beeld. Dit is iets gekleurder dan gebruikelijk. Hierna wordt het scherm donker. Ik kan nog heel vaag op de achtergrond de iconen zien ed. Dus, het is net of de LCD verlichting kapot is. Echter, dan zou in het begin het Toshiba logo ook niet moeten oplichten. Heeft er iemand een idee? Groet, JJK
+avatar+ Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 er is een toets combinate, bij mij is dat fn-f9 donkerder, en fn-f10 helderder scherm. zo iets moet er ook voor jouw zijn.
Gast Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Ja, dat is hier Fn F6 en F7, maar dat is het probleem niet omdat ik in het begin bijna een seconde lang wel duidelijk het Toshiba logo zie. Hierna is het alsof de lamp wordt uitgeschakelt en zie ik alleen als een soort schaduw mijn desktop.
Gast Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Inmiddels weer een stapje verder. Ik heb ene externe monitor aangesloten en heb weer "licht". Dat betekent dus dat er iets mis is met de LCD verlichting. Weet iemand hier iets van? Is dat een dure reparatie of is het makkelijk zelf te doen? wat heb ik nodig, want ik denk niet dat een TL-buis past. Bedankt alvast, JJK
Gast Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Volgens mij wordt ie gewoon door ledjes verlicht. Maar erg veel kaas heb ik niet gegeten van laptops, dus hang me er niet aan op ;-)
Ome Merde Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 baclights defect, kan bijna niet missen ... heeft ie nog garantie ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 nee geen garantie meer. Is inmiddels 18 maanden oud. Met wat voor een bedrag moet ik rekening houden? Groet, JJK
kweetnie Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Je moet maar eens op internet naar "consumentenrecht" zoeken. Dan hebben we het bv. met name over "economische levensduur" en "EU-wetgeving". Ook NA je garantieperiode heb je nl. nog rechten!! Gr. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Citaat: nee geen garantie meer. Is inmiddels 18 maanden oud. @JJK Dat kan nog wel eens meevallen, nu is er voor particulieren Europees recht dat zegt dat de garantie twee jaar is zie hier. Alleen heb ik geen idee of het Europees recht ook voor Zwitserland geldig is??
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Ik weet van de economische levensduur. Helaas geloof ik niet dat die geldt voor de Zwitsers. er zijn zeker wel afspraken, maar die gelden voornamelijk wat betreft werk en leven. Ik ga wel zeker een rekening doorsturen naar de Zwitserse consumenten bond, want je weet het nooit. Als iemand weet wat dit grapje ongeveer gaat kosten hoor ik het graag.
Big fellow Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Als je zelf een beetje handig bent dan kan je proberen het scherm eens te controleren op een losse verbinding..... Zou zo maar een los draadje kunnen wezen... Aan de andere kant, het uitschakelen na een (zeer) korte tijd kan ook duiden op een overbelasting. Dus misschien een verbinding ergens tussen twee draadjes die er niet hoort te wezen? De Toshiba laptops die ik onder handen heb gehad moesten allemaal worden geopend door eerst de het plaatje boven het toetsenbord te verwijderen. Goed kijken, en dan pas proberen.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Bedankt. Ik ga er vanavond eens voor zitten. Groet, JJK
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 En kwa prijs voor een nieuw scherm kon nog wel eens een duur grapje worden. Denk zo rond de 300 a 350 euro.
Moderator Matchless Geplaatst: 13 maart 2007 Moderator Geplaatst: 13 maart 2007 het scherm zelf is niet kapot. Die buisjes zijn ook niet zo heel duur. Ik denk dat die tussen de 20 en 50 euro zitten. Wel uitkijken dat je niet teveel (mechanische) spanning op het scherm zet want daar kunnen ze niet echt tegen en kan het scherm breken. Dan wordt het wel een hele dure reparatie. Aan de zijkanten van het scherm zitten klipjes die je met een kleine schroevendraaier/mesje open kan klikken.Ook zitten er schroefjes voren. Simpel klusje om te doen maar wel goed uitkijken en niet te grof eraan werken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen