qompaqniet Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Wie kan mij vertellen of een mini printer server een uitkomst is voor een thuis netwerk. Verder als deze printer een officejet G55 van is kan je dan ook nog de scan functie gebruiken of moet de machine dan paralel of usb direct met pc verbonden zijn Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm TriaxSamsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)
Zilverster Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 @qompaqniet, Citaat: Wie kan mij vertellen of een mini printer server een uitkomst is voor een thuis netwerk. Alleen op deze vraag kan ik je antwoord geven, het bevalt mij prima. Ik werk al een aantal jaren op deze manier, alleen is de mijne nog parralel aangesloten en niet USB. Voordeel is dat je vanaf iedere PC in huis kunt printen en ook nog gebruik kunt maken van verschillende printers, nadeel is dat je een stukje moet lopen , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
verkerkbr Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 Goede avond, ik heb ook al jaren een Linksys printservertje in gebruik. Werkt prima en het is reuze gemakkelijk om meerdere printers op je netwerk te hebben. Zo kun je foto´s bijvoorbeeld naar de fotoprinter sturen en zwart-wit afdrukken weer naar een andere printer. Het Linksys servertje hier heeft naast een ethernet aansluiting 3 parallel printerpoort aansluitingen. Zitten op hetzelfde IP adres, alleen met de toevoeging ip-adres/L1 ip-adres/L2 en ip-adres/L3. Ik heb daarnaast ook enige echte netwerk printers. Het verschil hier tussen is nauwelijks merkbaar. In het verleden had ik Brother printer, die direct parallel was aangesloten aan een PC, maar ook aan het netwerk. Dit werkte gewoon zonder problemen door elkaar heen. Ik neem aan dat dit met een usb ook zo kan werken. Scannen lijkt mij overigens wat lastiger, tenzij de scanner ook op een netwerk ip adres kan werken. Alhoewel je in Linux een scanner kunt delen. Maar dan moet de ¨scanner-computer¨ wel aanstaan. In feite is de instelling van de printers via de printserver gelijk aan een netwerk installatie. En een netwerk scanner komt mij niet bekend voor. Groet, Bram
pietpiet50 Geplaatst: 12 maart 2007 Geplaatst: 12 maart 2007 de scan functie gaat niet werken meestal via een printserver. Laat je eerst goed voorlichten of je printer werkt met de printserver. Heel veel werken er niet of niet goed namelijk. Soms geven de fabrikanten al aan welke merken/typen werken. Suc6 VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
Gast Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Nee dat gaat in het algemeen niet werken.... Dan moet je een all-in-one printer kopen die al netwerk ondersteuning heeft ingebouwd zoals de Canon PIXMA MP600R en de MP800R.
qompaqniet Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Geplaatst: 16 maart 2007 Heb geen instuctie boekje meer van de g55, maar weet iemand of het inbouwen van een netwerkkaart mogelijk is? Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm TriaxSamsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)
DRG Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 zover ik weet is een G55 niet als netwerkversie geleverd in de tijd.. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen