Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja als HDCP niet aan (in de transmissie of je box)staat dan heb je altijd het volledioge HD signaal (afhankelijk natuurlijk in welk HD formaat uitgezonden wordt). Maar als HDCP aan staat en je TV heeft HDMI +HDCP dan is het beeldkwaliteti hetzelfde.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

• 2 weken later...

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:
Ik vraag me af WAT je op de harddisk kan zetten. Voor spelletjes begrijp ik dat maar voor video? Je kan zeker geen Blu-ray (BD) disc naar je HDD kopieren want zover ik de standaard ken is dat niet toegestaan.

Dit systeem is al gekraakt. Met anydvd op de computer, kun je HDDVD en BD copiëren.

Maar ik ben ook geinteresserd in een ontvanger. Maar als ik mij zou abonneren op Sky Canaal digitaal, Canal +, of TVV met HD programma's, dan wil ik wel dat het werkt! Mijn projector is HDCP (sony Ruby), mijn computer ook trouwens!

Wat zou ik dan moeten kopen, om voorlopig BBC HD (is Arte ook al niet in HD), misschien sommige Duitsers en toch in de toekomst Betaal tv te kunnen zien?
Geplaatst:

@Indieke,

Als je een beeldweergever met HDMI/HDCP hebt kan je daar dus in principe alle afspeelapparatuur met een HDMI/HDCP uitgang op aansluiten. Dus elke HD satellietontvanger.

Qua betaaltv aanbieders ligt het alemaal wat lastiger.

Omdat elke betaaltv aanbieder zo ongeveer een ander coderingssysteem gebruikt zal je dus een HD satelietontvanger moeten aanschaffen die met de coderingsvorm overweg kan die desbetreffende aanbieder gebruikt.

Nu zijn er (of komen er op korte termijn) HD ontvangers die over een CI slot (Common interface) beschikken en waar je dus een decodermodule van jouw keuze in kan prikken. Dan is dat probleem voor 99% opgelost. Het enige pakket welke je niet zal kunnen zien is BSkyB, hier is geen CI module voor.

Alle HD satellietzenders die FTA (Free To Air), dus zonder codering uitzenden, moet je dus zoiezo kunnen bekijken.

Oh ja, mooie PJ.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Dank je! Maar dat betekent dat ik nog even moet wachten..... TVV, heeft voor het najaar ook HDTV aangekondigd en als dat interessant is, dan moet moet ik wel een compatible decoder hebben.

Voor Sky HD, er moeten toch oplossingen zijn via PC. Op de "newsgroups" zijn verschillende programmas te vinden die daar van zijn opgenomen! Dus al ze er in geslaagd zijn, dan moet er ook een mogelijkheid zijn om deze programma's te zien via een andere weg dand de sky decoder.

Geplaatst:

Ja, er zijn voor Sky inderdaad andere oplossingen, net zoals voor elke aanbieder van betaal tv.

Deze oplossingen zijn alleen verre van simpel, en vereisen op dit moment voor HD kanalen een PC met een satelliet ontvanger aan boord met de juiste software en de juiste emulator voor het NDS codeersysteem.

Mits je een abo hebt kan je dan kijken via de softwarematige decoder (in combinatie met de kaart natuurlijk) en ook opnemen. Met bepaalde programma´s is het al mogelijk de HDCP van het opgenomen bestand te strippen en een en ander daarna dus via de DVI of RGBHV port in full HD simpel zichtbaar te maken.

Of je moet een videokaart hebben met een HDMI uitgang die ook HDCP ondersteund, dan zou het direct moeten kunnen.

Helaas heb ik geen Sky abo, dus hoe ze dit precies doen, ik weet het ook niet.

Wil je een simpele oplossing dan zou ik rustig even afwachten totdat er gewoon meer bekend wordt over het hele HD gebeuren. Het is allemaal nog zo ontzettend prematuur.

Ik verwacht veel van de nieuwe Dreambox 8000 als deze ergens lopende dit jaar op de markt komt. In de huidige Dreamboxen (SD) werkt met de juiste emulator Sky perfect en ik neem aan dat die emulatoren ook wel zullen gaan werken op de 8000. Ik wacht dus minimaal af tot de 8000 uitkomt voordat ik een HD ontvanger (in welke vorm dan ook) aanschaf.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ja, wachten lijkt de beste oplosing, maar we wachten al een tijdje.....

Ik ben verwonderd dat het laatste jaar zo weinig ontvangers zijn uitgekomen.....

Geplaatst:

Toen de DVB standaard zijn intrede deed was er de eerste twee jaar ook nauwelijks iets over bekend, en er waren ook maar een drietal ontvangers beschikbaar.

Een van die ontvangers heb ik nog steeds, vanwege de nog steeds ongeevenaarde kwaliteiten en als een stukje nostalgie.

Heel langzaam kwamen er na een jaar of 2 steeds meer details naar buiten. En nog steeds zijn er diverse geheimen die eigenlijk alleen de echte insiders kennen. Te denken aan chipontwerpers en software engineers bij de grote firma's zoals IBM.

Bij DVB S2 verwacht ik eigenlijk min of meer hetzelfde. Ben je hier nu mee bezig dan loop je ruim uit voor de mainstream gebruiker. Die krijgt pas belangstelling als over een ruime 1 1/2 a 2 jaar de materie al veel verder is uitgekauwd. Nu is het allemaal nog zelf uitvogelen, informatie is er wel maar mondjesmaat.

Zelf wacht ik daarom nog rustig af. Mijn PJ kan prima met 1080 overweg, maar ik schaf nog geen dure BD of HDDVD speler aan. Ook met de aanschaf van een HD ontvanger wacht ik rustig af totdat er een apparaat op de markt komt met een hoger hobbygehalte dan de huidige eerste generatie ontvangers. Voorlopig is het alleen leechen van nieuwsgroepen en kijken van binnengehaalde torrents, en dat gaat ook prima.

Wil je toch absoluut nu kijken dan is het gewoon diep in de buidel tasten, en het grote risico lopen dat over een half jaar je ontvanger alweer hopeloos achterhaald is.

Als laatste, een Sky HD ontvanger met bijbehorend abonament is gewoon in NL te regelen. Je betaalt hetzelfde als in de UK voor het abo, alleen voor de ontvanger betaal je wel de hoofdprijs.

groeten,

Peter.

Geplaatst:
Citaat:

Als laatste, een Sky HD ontvanger met bijbehorend abonament is gewoon in NL te regelen. Je betaalt hetzelfde als in de UK voor het abo, alleen voor de ontvanger betaal je wel de hoofdprijs.

groeten,
Peter.

Op bekendste veilingsite is de prijs zonder kaart GBP 180,00 of
EUR 264,42. Valt nog mee naar mijn gedacht.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

groeten,
Peter.

Heb je het hier dan over PACE HD ontvanger met harddisk?
Zou wel een erg groot verschil zijn met de 980 euro die een satellietwinkel in Noord-Holland vraagt voor de PACE SKY HD box met harddisk en dual tuner.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

groeten,
Peter.

Heb je het hier dan over PACE HD ontvanger met harddisk?
Zou wel een erg groot verschil zijn met de 980 euro die een satellietwinkel in Noord-Holland vraagt voor de PACE SKY HD box met harddisk en dual tuner.

Indeed het gaat over de SKY High Definition met 300GB hdisc.
Kijk maar op die veilingsite.
Geplaatst:
Citaat:
Er bestaat er maar één en het is geen Pace maar een Thomson !
Een genot voor het oog met prima upscaling van SD naar 1080i !!!

Ja inderdaad het gaat over de THOMSON DSI 8215 sky digh definition digibox.
Geplaatst:

wist niet dat de PS3 al gekraakt was. De PC ja maar de PS 3?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen