Ga naar inhoud


2xWifi door elkaar


Wim J

Aanbevolen berichten

Citaat:
Als ik goed lees dan is het in huis ok maar in de schuur niet.

@Wim: ik ga er gemakshalve vanuit dat je een laptop in je schuur gebruikt. Heb je nog stabiele verbinding als je buiten de schuur gaat staan?

Je posting suggereerd dat als je 1 wifi verbinding intakt laat dat alles wel ok werkt, dus ook in de schuur, of lees ik nu weer niet goed?


1 Wifi verbinding met standaard (=interne) antenne = redelijk stabiele werking, geen bereik in garage
1 Wifi verbinding met 9dB omni = zeer stabiel overal in huis, zwak bereik in de garage.
2 Wifi AP's = onstabiele werking, meerdere onderbrekingen per uur, moeilijkheden om te connecteren. Het maakt niet uit wat voor antenne ik monteer.

Linksys WAG354 (adsl modem en AP) WPA geconfigureerd. Via switch verbonden met USR 8054 geconfigureerd als AP-only en WEP.
tot 3pc's gaan simultaan over Wifi (WPA) het WEP AP wordt gebruikt voor streaming en domotica .

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Het is toch wel zo dat de pc's alleen verbinding kunnen maken met de linksys / wpa wifi verbinding en dus de usr wep wifi verbinding negeren?

 

Zoniet dan heb je last van roaming. Zodra het signaal even iets matiger wordt probeert de pc connectie te maken met de usr wifi verbinding om daarna weer terug te keren naar de linksys wpa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Wifi verbinding met 9dB omni = zeer stabiel overal in huis, zwak bereik in de garage.


Wat voor afstanden hebben we het hemelsbreed over en hoeveel muren/vloeren kom je tegen als je een rechte lijn van de antenne naar de plek van je laptop in de schuur trekt?


15m met een muur of vijf ertussen (diagonal op de as), waarvan 2 buitenmuren.
het is geen roaming probleem,eerder interferentie, ik kan mijn AP's nog wel verder uit elkaar halen, maar dan dekken ze weer niet het volledige huis.
Nog een AP bij nemen dan? Of ineens een krachtiger AP zoals de senao?

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me geen interferentie immers ze zitten op kanalen die geen overlap hebben, zelfs niet van de buren.

Wat nog wel kan is reflectie van signaal door metalen objecten. Heb je een metalen kanteldeur in je schuur?

 

Voor de goede orde: Je post telkens ap's verder uit elkaar maar dat heeft uiteraard geen zin als je de antennes laat staan waar ze staan.

 

Als ik alles goed begrijp dan connecten al je pc's op de linksys met 9dBi omni. Hoe is deze omni gepositioneerd, de buis verticaal of horizontaal geplaatst. Probeer eens of dit nog een merkbaar verschil oplevert voor de schuur.

 

Overigens, wat geeft netstumbler in de schuur aan?

 

Is wifi verbinding als je buiten voor de buitenmuur van de schuur staat wel stabiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar als je toch al een netwerk erbij hebt met wep dan is die toch ook te hacken. Bovendien is dat illegaal en bij lange na niet iedereen weet hoe dat moet.

 

Wat ik bedoel is dat die wpa geen nut heeft als er ook een netwerk hangt met wep encryptie.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, "It's here coz I like it, just for the fun of it!"

 

Houd er wel rekening mee dat nu de gegevens die door de lucht gaan optimaal (WPA) gecodeert zijn. Wel zo'n veilig gevoel. Als de firewalls van de individuele pc's in orde zijn is dit een prima constructie.

Zou je alleen voor WEP kiezen dan kan middels een tap de gegevens van en naar de pc en ap alsnog gedecodeerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok, "It's here coz I like it, just for the fun of it!"

Houd er wel rekening mee dat nu de gegevens die door de lucht gaan optimaal (WPA) gecodeert zijn. Wel zo'n veilig gevoel. Als de firewalls van de individuele pc's in orde zijn is dit een prima constructie.
Zou je alleen voor WEP kiezen dan kan middels een tap de gegevens van en naar de pc en ap alsnog gedecodeerd worden.


De WPA worgt gebruikt voor surfen, email,... door de pc gebruikers.
De WEP wordt gebruikt voor streaming en domotica. Naast de WEP heb ik nog MAC filtering actief, en zijn slecht bepaalde poorten geopend. Wil je toch de 'hacker' uithangen op de WEP dan wordt die poort geforward naar een leuke pagina met een beestje op een servertje hier. Het is allemaal te hacken. Maar met de buren die een open netwerk hebben, loop ik niet zo veel risico. De WEP staat bovendien op een timer en is slechts op specifieke momenten actief.

WJ

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...