Zwozwedra Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Ik heb het geprobeerd met Partition Magic, maar PM ziet de USB-drive niet. De USB-stick is wel te zien in het diskmanagement van WinXP, doch kan niet gewijzigd worden (je kunt de partitie, in mijn geval eveneens 4G niet weglaten en nieuwe aanmaken), al wat je kunt doen is formateren. Dus voor zover ik kan zien is het niet mogelijk. Jan
Gast Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Waarom geen goedkoop USB station installeren.Ik heb hier voor amper 89 euro een 150 GB USB drive gekocht en in meerdere partities verdeeld.Is veel makkelijker en zo groot zijn die dingen ook niet meer.Jammer is wel dat je een 220 V aansluiting nodig hebt.Verder is er alleen maar voordeel mee te halen.Op een stick zal dat vermoedelijk niet lukken om partities te maken daar het geen effektieve drive is.
verkerkbr Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Ik gebruik wat een toeval ook mandriva 2007 en het verhaal met de partities gaat niet echt op als je het zelf wilt doen het is een feature van mandriva zelfe en gaat nooit werken op enig ander os (mandriva only systeem). De orginele Mandriva 2007 bootable stick bevat een afwijkende structuur, dat klopt. Kijk ik echter op de Mandriva MCNL Live CD (mandrivaclub.nl), die je desgeweenst op een bootable stick kunt plaatsen. Als je deze LIVE CD opstart een gaat naar systeem>configuratie>uw computer configureren en dan naar koppelpunten, partities aanmaken. Dan wordt de usb stick zichtbaar als drive SDE. En is er de keuze van partities aanmaken in de diverse file formaten of verwijderen. Helaas heb ik geen lege stick om dit te proberen. Het is zeker geen Mandriva only. Zoals niets op Linux exclusief is ! Interessant is ook dat deze Live CD de componenten bevat om VM te draaien. Groet, Bram
Morgothzz Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 EERSTE VEREISTE EEN BIOS DIE VIA USB KAN BOOTEN! Zorg dat in je bios de usb als eerste geselecteerd staat, daarna je cdrom. Als het mogenlijk is in je bios schakel dan je HD's uit of koppel ze los. Reboot je computer en maak gebruik van een bootable cd waarop in iedergeval fdisk en format.com staat. (Ik gebruikte een windows 98 boot cd) Start je computer op via de opstart cd-rom en typ op de commandprompt fdisk. Als er al een partitie op je usb staat klik je op optie 2 (set aktive) anders moet je eerst een partitie creëren. (fdisk kan alleen een partitie aktief maken als hij hem als c ziet dus vandaar bovenstaande methode van loskoppelen hd's). Reboot je pc met de opstartschijf en usb stick. Typ op de command prompt 'dir c:' zodat je zeker weet dat de partitie is aangemaakt. Typ nu vanuit de dir waar format.com staat format /s c: hiermee formateer je de c en kopieer je de opstart bestanden naar je usb. Typ daarna fdisk /mbr hiermee schrijf je de masterboot record naar de usb stick. Reboot je pc en kies in je bios voor opstarten via usb schijf/stick. als het goed is zie je de c:> prompt. Nu kan je via fdisk op dezelfde manier ook een extended partitie aan maken. Als alles gelukt is kan je in je bios je hd's weer aanzetten (of weer aankoppelen) en je hebt een bootable USB stick met meerdere partities. Regards 'Life Is A Joke'
Norman Geplaatst: 19 maart 2007 Auteur Geplaatst: 19 maart 2007 Citaat: EERSTE VEREISTE EEN BIOS DIE VIA USB KAN BOOTEN! Zorg dat in je bios de usb als eerste geselecteerd staat, daarna je cdrom. Als het mogenlijk is in je bios schakel dan je HD's uit of koppel ze los. Reboot je computer en maak gebruik van een bootable cd waarop in iedergeval fdisk en format.com staat. (Ik gebruikte een windows 98 boot cd) Start je computer op via de opstart cd-rom en typ op de commandprompt fdisk. Als er al een partitie op je usb staat klik je op optie 2 (set aktive) anders moet je eerst een partitie creëren. (fdisk kan alleen een partitie aktief maken als hij hem als c ziet dus vandaar bovenstaande methode van loskoppelen hd's). Reboot je pc met de opstartschijf en usb stick. Typ op de command prompt 'dir c:' zodat je zeker weet dat de partitie is aangemaakt. Typ nu vanuit de dir waar format.com staat format /s c: hiermee formateer je de c en kopieer je de opstart bestanden naar je usb. Typ daarna fdisk /mbr hiermee schrijf je de masterboot record naar de usb stick. Reboot je pc en kies in je bios voor opstarten via usb schijf/stick. als het goed is zie je de c:> prompt. Nu kan je via fdisk op dezelfde manier ook een extended partitie aan maken. Als alles gelukt is kan je in je bios je hd's weer aanzetten (of weer aankoppelen) en je hebt een bootable USB stick met meerdere partities. Dat ga ik proberen, dank je. Norman Inverto 7000
Norman Geplaatst: 19 maart 2007 Auteur Geplaatst: 19 maart 2007 Oké Morgothzz, het is gelukt om vanuit de win98 cd en fdisk een 2de partitie aan te maken op usb stick, echter als ik de harde schijf weer aankoppel en de computer weer opstart met xp ziet xp de 2de partitie niet ( oftewel ik kan er niks mee ) hoe nu verder?? Norman. Inverto 7000
Penthe Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Citaat: Oké Morgothzz, het is gelukt om vanuit de win98 cd en fdisk een 2de partitie aan te maken op usb stick, echter als ik de harde schijf weer aankoppel en de computer weer opstart met xp ziet xp de 2de partitie niet ( oftewel ik kan er niks mee ) hoe nu verder?? Norman. De hardware van je USB stick vermeld dat niet tenzij je HD ´s uitlaat enkel onder linux kun je dit doen maar dan werkt je stick nog steeds niet onder windows, vergeet het geheel en gaat meedere stickjes gebruiken op een hubje, of je koopt een keer externe USB harddisk die kan je zondermeer partities geven zonder enig probleem.
Morgothzz Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Ik neem aan dat je, na je primaire C schijf te hebben gemaakt, eerst optie 2 hebt gekozen (uitgebreide dos partitie aanmaken) en daarna optie 3 (logisch station maken in uitgebreide partitie)? Zonder een logisch station aan te maken ziet XP hem ook niet. Op deze manier heb ik het eerder met succes gedaan. (sandisk 4gb) Xp ziet de stick als massa data opslag net zoals een usb HD. Regards 'Life Is A Joke'
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen