Gast Henri Aalten Geplaatst: 16 maart 2007 Geplaatst: 16 maart 2007 Ik heb voor mijn VOIP adaptor de volgende poort nodig Poort 5060 Heb ook al op de site gekeken, maar niets gevonden hierover. Hoe kijg ik de poort 5060 op mijn Steedtouch 546 v6 modem open. Graag een duidelijke uitleg.
Satlook Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Ik heb er slechter ervaringen mee met dat ding, maar ik heb wel een uitleg gevonden: Speedtouch 546 Citaat: Je gaat inderdaad naar Toolbox en dan 'Game & Application Sharing'. Omdat het niet om een standaard poort zal gaan, kies je voor 'Create a new game or application'. Op de pagina die dan verschijnt, vul je een handig te onthouden namen in (bijv. Satreceiver) en je kiest in het keuzemenu daaronder voor 'Manual Entry of Port Maps' en drukt op 'Next'. Nu kom je in het scherm waar je daadwerkelijk poorten kunt mappen, stel dat we poort 56789 willen openzetten, en dit is de enige die voor dit doel open hoeft. Je vult dan bij portrange 56789 tot 56789 in, bij 'Translate to' vul je ook 56789 in. De rest verander je niet, en je drukt op 'Add'. Nu kun je via 'Assign a game or application to a local network device' daadwerkelijk ook de poort aan een apparaat koppelen. Kies dat wat je wilt openen (in het voorbeeld dus 'Satreceiver' uit het lijstje onder 'Game or Application' en kies onder 'Device' de naam (of het MAC-address als er geen naam bekend is) van het apparaat waar het om gaat. Vervolgens druk je op 'Add' en verschijnt hij in het lijstje. Nu heb je een poort gemapt. DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Dit lukt helaas niet, Maar ik heb voor andere type van dit merk modem eens gelezen via een dosvenster. volgende type in dosvenster. telnet 10.0.0.138 Username: administrator Paswoord: leeglaten U komt nu in de modem zelf Voor de Speedtouch 510, voorbeeld nat unbind application=SIP port=5060 config save aysteem rebood Nu nog voor de Speedtouch 546 v6
Satlook Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Inderdaad, Ik heb zelf een speedtouch 510 en die heb ik ook via telnet/dos gedaan. Ik weet niet of dat bij de 546 ook mogelijk is. Ik ben zelf ook een tijdt bezig geweest met de 546 van een een vriend van me, maar zonder resultaat (rampeding) Hij was het op den duur zo zat dat hij maar een nieuwe linksys router heeft gekocht. Linksys = fluitje van een cent DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 Ik ben toch niet de enige die een SpeedTouch 546 v6 modem heeft, en poort 5060 wil openen Het moet kunnen met deze modem !!!
Tonskidutch Geplaatst: 17 maart 2007 Geplaatst: 17 maart 2007 uhm dat staat hier toch mooi beschreven.. al is het even wennen hier dus Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Henri Aalten Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Heb nog even mijn oude modem er tussen gezet, de SpeedTouch 546. dat is een iets ouder type modem. Deze werkt op internet zeer goed. De nieuwe modem zit een fout in, waardoor mijn internet niet goed werkte. Maar hoe zet ik op deze SpeedTouch 546 modem poort 5060 open.
phil 3548 Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 Je hebt PM. DM-800HD se -|- stab HH120 -|
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 ahum, pm wordt niet aangekondigt!!! en publique overigens henri, SpeedTouch 546 v6 modem heb ik ook sinds wat maandjes nieuw maar een fout zit er niet in enkel de configuratie is anders en ook de aanmelding tov je adsl abonnement als dat in het oude modem nog aanwezig was is het duidelijk dat je wel nog verbinding hebt en indien dat niet is ingesteld met het nieuwe, krijg je geen verbinding. cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Henri Aalten Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 de aanmelding ging ook wel goed, ik kreeg ook een verbinding. Maar deze verbinding was zeer slecht. Met de oude modem is de verbinding zeer goed.
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2007 Geplaatst: 18 maart 2007 oké, dan zal je wel een "maandag modem" hebben. cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Henri Aalten Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Hoe zet ik in deze modem nieuwe Firmware, en met welke software. Dit op aanraden van mijn internetprovider.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Nieuwe firmware is goed gegaan. Maar de omschrijvingen ten spijd, poort 5060 krijg ik niet open.
Big fellow Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Henri, Kan je niet op je VoIP adapter instellen dat hij elke 60 seconden opnieuw registreert? Dan blijft de NAT sessie in het routergedeelte van je modem actief, en zou het moeten blijven werken. Ik heb een aantal VoIP adapters in gebruik echter ik heb nooit port 5060 hiervoor moeten open zetten in de router... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen