Ga naar inhoud

Arion AF 9300 audio hik

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele maanden heb ik een af 9300 pvr geen cd uitvoering.

ik heb last van audio hiks wel 10 á 15 keer per avond.vaak na een audiohik loopt het beeld ook niet meer synchroon ,heb de ontvanger geupdate naar de nieuwste firmware 2087 en de aston module naar 2.17 maar er is niets veranderd.

wie heeft er een tip of oplossing voor.

Geplaatst:

Zo erg als jij het beschrijft heb (nee, ik moet zeggen 'had') ik het niet. En het betrof ook zeker geen 'hik' maar wat wel gebeurde was dat enkele weken geleden zomaar van de ene op de andere dag (of het is me toen pas opgevallen) het beeld en het geluid niet meer 100% synchroon liepen; het was maar een fractie (bij wijze van spreken 99,5%) dus viel het eigenlijk ook nauwelijks op; maar toch. Bij de ene znder was het ook helemaal niet te zien en bij de ander wel.

Ben er vervolgens op gaan letten en soms was het weg en soms kwam het weer terug. Volgens mij was het bij de ene zender wel en bij een andere niet. Nogmaals: een minimaal verschil want de rest van het gezin viel het niet op. Maar sinds enige tijd is alles weer goed.

Eigenlijk had ik toen ook eens op de andere receivers moeten kijken of het zich daar ook voordeed (ik heb nog 2 Philipsen) maar heb er niet bij stilgestaan; stom natuurlijk want dat zou best wel goede aanwijzingen gegeven kunnen hebben.

Dus een tip heb ik niet maar in elk geval weet je nu dat je niet de enige bent/was. Ik heb nooit naar een oplossing gezocht. Wellicht heb ik wel eens de kabels losgetrokken, hem eens langere tijd uitgezet of iets anders gedaan zonder er bij stil te staan dat dat misschien een positieve uitwerking heeft gehad.

Ik heb een 9280PVR (dus de CD-versie).

Suc6.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Wellicht helpt een software upgrade. Bij de laatste Beta-versie Firmware 1067-2087 Beta1.0 wordt beweert dat de audiohik opgelost is. Ik heb hem nu een aantal uren draaien met deze software. Ik zal mijn ervaringen achter in de week wel melden of het inderdaad opgelost is.

Geplaatst:

Ik heb ook nog altijd last van audio drops en dacht dat het opgelost ging zijn met de nieuwe software. Dat is dus niet het geval! Nu zoveel als jij heb ik het niet. Reken diegene niet mee wanneer je de timer hebt ingesteld om een programma op te nemen.

Over lipsynchroniteit: valt me ook regelmatig op maar betwijfel of dit aan de receiver ligt. Op andere receivers heb ik het ook al vastgesteld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen