Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor het upscalen van SD naar SD heb ik wel begrip.

Als het materiaal niet in HD aanwezig is wat moet je dan..?

Up-scalen lijkt me de enigste oplossing.

PRO7 HD en Sat.1 HD lopen gewoon met de SD uitzendingen parallel.

Behalve als een film in HD als bron ter beschikking gaat, gaat ie 1 op 1 naar het HD kanaal en wordt gedown-scaled in de SD kanalen.

In Amerika doen ze niets anders hoor.

Het zou wat anders zijn als PRO7 HD en Sat.1 HD verschillende programma´s zouden brengen.

• 2 weken later...

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Bekijk eens een beeld met snelle helderheids verschillen (bijvoorbeeld een scene 's nachts met bliksem flitsen, of een scene in een discotheek), ipv een donkere scene. dan zie je door de blokjes bijna het beeld niet meer.

Beeldkwaliteit bij CSD is soms echt om te huilen, hier in Spanje is zelfs de digitale aardse televisie (Spaanse variant van digitene) nog stukken beter. Het is jammer dat BBC HD weinig goede programmas uitzend anders wist ik wel waarop m'n nieuwe (HD) box afgestelt op zou staan.

Geplaatst:
Citaat:
dan zie je door de blokjes bijna het beeld niet meer.

Ik doe m'n best maar die blokjes zie ik gewoon niet. Ik zie ze alleen op de analoog aangesloten Vantage.

Ik was trouwens pas bij iemand met een CRT televisie en een Philips DSR 2210. Ook had ik daar voor de Vlaamse zenders er een Smart MX 56 (DVB-T FTA) bijgezet. Digitenne, de VRT, CDS zenders op de satelliet, de Duitsers.. Het was allemaal even prachtig. Niks geen blokjes helemaal nergens (hier thuis op mijn LCD zie ik ze alleen soms bij logo's of wanneer analoog aangesloten overal).

Ik doe zo hard m'n best maar op mijn digitaal aangesloten LCD zie ik gewoon geen blokjes, niet in storende mate tenminste (als ik op 4cm afstand ga zitten zie ik wel blokjes maar dan zie ik nog maar een klein stukje van het beeld).

Het digitale ("perfecte") aspect van LCD's maakt blokken beter zichtbaar, de digitaal>analoog>digitaal conversie maakt blokken beter zichtbaar, crappy overscan op LCD's maakt blokjes beter zichtbaar, crappy upscaling op LCD's maakt blokjes beter zichtbaar en crappy deinterlacing maakt blokjes op LCD's beter zichtbaar. Een CRT heeft daar allemaal geen last van, en mijn digitaal aangesloten LCD heeft van de meeste van die problemen geen last. Om al die problemen weer weg te werken heb je volgens mij héél veel extra bandbreedte nodig.

Nu klaagt iedereen wel, maar wie heeft er extra geld voor over om die blokjes weg te werken met extra bandbreedte?

Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat ik op goede setups helemaal geen last heb van blokjes: hooguit wazigheid, maar géén blokjes, bij geen enkele scene.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen