Ga naar inhoud

[TF5000/5500] Probleem na afspelen opname niet meer naar tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort een probleem dat na het afspelen van een opname men dan niet meer naar de tv-weergave kan terugkeren, zonder te resetten. Zodra men op het vierkante blokje klikt om een opname die wordt afgespeeld wilt stoppen, krijg ik een zwart beeld; geen enkele toets werkt dan nog, behalve de uit/aan-knop van de Topfield. Daarna begint er een check bestanden en mappen controleren.

Ik heb als taps draaien, Jag - Silverline - Nice Display - en 7 dagen EPG.

Eerder hier nooit problemen mee gehad. Er is niets veranderd.

3 maanden geleden is er een nieuwe harddisk ingekomen. Daarmee ook geen problemen.

Wie heeft dit ook gehad. Uitzetten vooraf van Jag maakt niets uit.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Geplaatst:

Als ik het zo lees lijkt het mij toch dat (de volgorde van) de taps dit veroorzaakt.

P.S. download ook eens de laatste versie van Nice display! Raar, maar waar (bij mij)

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Geplaatst:

Het probleem is weer opgelost. Inderdaad speelt de volgorde een rol. Ik ben er een hele tijd mee aan het knoeien geweest door allerlei volgordes aan te nemen voor de 4 taps. Toch vastlopers etc. Ook de update 18 van Nice Display hielp niet. Uiteindelijk heb ik alles van een backup de files teruggeplaatst, waarna de zaak weer werkte.

Ook werkt de stopknop na afspelen nu weer en alles zonder vastlopers. Ik denk dat een file niet helemaal goed is geweest. Mogelijk was dit een ini-file.

Bedankt

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Nadat ik zowel Silverline had vernieuwd als Nice Display had toegevoegd had ik exact dezelfde problematiek: stop en dan niets meer. Poweroff_nd.tap eraf geknikkerd en probleem verholpen. Snap nog niet helemaal waartoe deze bijgeleverde tap zou moeten dienen. Volgens mij draait ie prima zonder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen