Ga naar inhoud

Arion 9300 timer problemen - Conflicten + sommige timers w nt uitgevoerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Arion 9300 en sinds de laatste nieuwe software versie 2083 er op staat heb ik regelmatig problemen met timers. Zo kan de Arion bv 4 programma's tegelijkertijd opnemen, maar ik slaag er niet om die in de timer in te geven want dan zegt hij dat er een conflict is, en als er bv 2 timers wel lukken, kan ik nog altijd manueel 2 programma's bij opnemen als die twee timers lopen, dus hij neemt dan effectief wel 4 programma's op.

Ook zijn er bepaalde timers die ik correct en zonder conflict invoer, die gewoonweg niet worden uitgevoerd.

Is er iemand die raad weet waarom dit gebeurd of hoe dit op te lossen?

Geplaatst:

Sorry, tis versie 2087 :-)

Versienummer loader: LdVer1.1

Versienummer software: ARI-1067-2087

S/W build date: FEB 05 2007

Versienummer hardware: DVer1.3

Type: AF-9300PVR

Geplaatst:

Mij is opgevallen, vergeleken met de vorige software versie (voor CD) dat je nu een minuutje speling moet programmeren. (hoor ik de vrouw steeds over tenminste)

dwz neem je op de zelfde zender met EPG een programma op en vervolgens ook het daaropvolgende programma (op dezelfde zender bv), ook via EPG, dan moet er een minuut tussenruimte inzitten. Dit is een verslechtering van de nieuwste software. Ik hoop dat als voor de CD versie ook het nieuwe timerscherm uitkomt dat deze "bug" er uit is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Arion PVR9300-CD

Mediaguard cam

Canal digital kaart

Samsung 250GB HDD

Geplaatst:

Ik bedoelde eigenlijk je setup.

Dus heb je: twin(beide) of T1/T2 of doorlussen?

Het enige wat verder altijd intersant is is alleen je "Versienummer software"

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

ja, hij staat ook zo ingesteld in het menu, al van in begin.

Je weet dat de arion 4 programma's tegelijktertijd kan opnemen, maar als ik soms een nieuwe timer wil ingeven die bijvoorbeeld 2 andere timers die ik vroeger al had ingegeven deels overlappen, dan krijg ik het blauwe scherm waar hij vraagt om één vd timers te verwijderen omdat er zogezegd meer als 4 tegelijkertijd zouden zijn, terwijl in werkelijkheid het er maar 3 zijn, wat perfect mogelijk zou moeten zijn. Ik moet nu wel zeggen dat ik in totaal voor gans de week zo'n 26 timers heb ingesteld, mss heeft dat er wat mee te maken.

Mss is de arion ook gelimiteerd in het aantal timers dat je ingeeft voor hij begint te flippen. want als ik alle timers wis, en ik zet er dan voor een bepaalde dag 4 timers die tegelijkertijd lopen is er geen probleem, vanaf een 5de gelijklopende timer zegt hij dat er een conflict is en stelt hij met een menu voor om 1 van de reeds 4 geprogrammeerde te verwijderen. Dit is normaal, maar hij moet dit scherm niet geven, zoals bij mij het gevallis, als er nooit meer dan 4 programma's tegelijkertijd opgenomen worden

Geplaatst:

Je kunt nooit 4 zenders tegelijk opnemen als de zenders op verschillende transponders zitten.

1 tuner kan maar naar 1 transponder tunen!

Bij 2 tuners dus 2 transponders.

Wel kan de ontvanger op 1 transponder 2 kanalen tegelijk opnemen...

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

ik neem altijd op van de vlaamse zenders, en die zitten dacht ik allemaal op dezelfde transponder, dus in dat geval zou de arion 4 programma's gelijktijdig moeten kunnen opnemen, ik heb dit in het verleden ook altijd zo gedaan en daar stelde zich nooit geen probleem.

Een voorbeeld van een timerconflict geven is moeilijk. Wanneer er enkele timers zijn ingegeven is er geen enkel probleem, maar hoe meer timers er bij komen, dan kan er zich wel is een probleem beginnen te stellen. bv. same timer already exist, ofwel na het bevestigen van een timer stelt hij voor om 1 van de andere te wissen, terwijl dit helemaal niet nodig is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen