Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong 8000 wel kanalen, maar geen rtl4,rtl5,rtl7 en buitenlandse zenders


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Strong SRT 8000 H satelliet ontvanger. Ik wilde graag kanalen toevoegen zoals RTV noord holland enz. Maar bij het kanalen toevoegen vond hij er geen, ik heb toen gewoon kanalen installeren gedaan waarbij alle kanalen werden verwijderd en opnieuw werden toegevoegd. Toen kreeg ik wel de nieuwe kanalen, maar rtl4,rtl5,rtl7 en nog een aantal buitenlandse zenders kreeg ik niet terug. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is? Is deze decoder nog up te daten volgens een bepaald menu?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Paardengek,

 

heel erg bedankt voor je reactie. Het is wel zo dat ik een decoder bezit die gewoon standaard uit de winkel komt en met een legale irdeto 2 kaart. Canal+ dient die updates toch gewoon door te geven, net zoals ze bij een nokia mediamaster 9500 doen? Als je bij die op guide drukt en dan binnen twee seconden op de aan/uit knop dan krijg je te zien DL Check en zoekt hij naar updates. Heeft die strong 8000 niet zoiets?

 

Want als ik het goed begrijp moet ik die decoder aansluiten met een ouderwetse printer kabel (serieel/parralel) op de computer en hoe krijg ik dan die gedownloade firmware erop?

 

Sorry ik heb dit nog nooit gedaan en heb even wat uitleg nodig over hoe dat dan precies in zijn werk gaat. Ik hoop dat je mij wat uitleg wilt geven als het echt nodig is om het op deze manier te doen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je smartcard is een seca 2 kaart van canal digitaal. Irdeto 2 werkt namelijk niet in de strong. Je hebt gewoon veroudere firmware in je strong zitten, deze moet vernieuwd worden naar versie 20. ( Je hebt er vast versie 6 erop staan ).

Je kunt eventueel zelf deze firmware update doen, maar je kunt ook even naar de satwinkel gaan. ( als deze winkel genegen is om dit te doen )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

He paardengek,

 

Geweldig bedankt voor je leesvoer! Ja ik heb inderdaad versie 6 en patch run 1. Ik ben in de war met mijn nokia mediamaster 9500 die heeft wel een irdeto. Maar als ik dat zo lees op weethetwel.nl dan is het goed zelf te doen.

Ik hoef dus alleen maar versie 20 te downloaden met of zonder kanalenlijst, de 9 pins op de pc aan te sluiten en de 25 pins op de ontvanger, volg de stappen en klaar. Toch??

 

Groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Paardengek,

 

Weet jij toevallig ook wat de frequenties dienen te zijn van de overige schotel. Als je zeg maar bij signaal sterkte bent staat er Astra 1 de frequenties staan hiervoor ook in de handleiding, maar als je pijltje opzij drukt krijg je overige satellieten. Welke frequenties dien je daar in te voeren? Alvast Bedankt weer.

 

Groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet 2 kabels aansluiten, niet 1 met aan 1 kant 9 en de andere kant 25 hoor. Ik heb net zelf deze week mijn V6 geupgrade om m'n kanalen terug te krijgen, dat werkt dus wel als oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nou gister heb ik alle hulp die hier werd gegeven aan mij verzameld en ben ik aan de gang gegaan. De software ging allemaal prima. De aansluiting kon ik bijna afblazen, maar gelukkig vond ik nog een oude dubbele 25 pins Male stekker. De printer ingesteld. Software geopend, kreeg de juiste melding, dus start. Dat ging op een gegeven moment fout, kreeg allemaal FFFFFFFFFFFFF en in mijn steenkolen frans kon ik eruit opmaken dat ik de strong aan en uit moest zetten. Opnieuw met wat zweet op mijn rug, weer fout. dan is er stress! Weer aan en uit.

 

Even de printer bekeken en daar stond fout bij afdrukken. Dat is lekker, want ondanks dat ik geen testpagina wilde printen is dat ding toch aan de gang gegaan om één of andere reden. Weer een wijze les kijk eerst of er geen printopdracht aanwezig is uit het niets van eigenwijze windows want dan kan er geen overdracht plaatsvinden tussen de Strong en de pc.

Printopdracht geannuleerd en opnieuw en ja hoor daar ging hij! Maar het grappige was dat hij de eerste twee keer de melding CHAr gaf op de decoder en de derde keer CHA, dit moest toch geen verschil maken?

 

Maar de update was af en toen ging hij niet uit dus 5x control C dan abort en reset hij de decoder, maar vergat ik in de adrenaline op G te drukken en zette de decoder uit. Ik bang dat ik de strong om zeep geholpen had. Ik de decoder aangesloten natuurlijk en software versie bekeken, die was 20, kanalen gezocht en hij werkt weer prima! Alle kanalen zitten er weer op en voor de rest in de menu's is er niks veranderd.

 

Het was even spannend zo voor de eerste keer, maar het is gelukt! Iedereen heel erg bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vreeswijk,

 

Ik heb misschien nog een aanvulling op je Strong handboek. Ik ben er achter gekomen dat ik een franse versie van de Strong had op een andere manier dan op de beschreven manieren hier op het forum.

 

Ik ging naar technische informatie (7) en dan naar antenne instelling. Daar is alles gewoon Nederlands, maar als je de code van de Low LNB die op 10600 staat veranderd in 00000 of 12345, wat dan ook en je gaat terug door op A te drukken dan zie je dat de signaal balk helemaal terug springt op nul. Dan komt er bij de franse versie PROBLEME DE RECEPTIONE te staan. Dat is ineens wel frans en weet je ook welke versie je hebt denk ik.

 

Ik weet niet of iemand een engelse versie heeft of die misschien kan kijken of die dan NO SIGNAL/NO RECEPTION krijgt. Is eigenlijk een hele makkelijke manier om te kijken wat je hebt.

 

Groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

voor de paralelle kabel kun je zo'n oude kabel gebruiken die vroeger aan scanners zaten en als serieel gewoon een aansluitkabel, ik denk dat je dan even verder moet zoeken, ik heb ze twee week geleden nog nieuw gekocht of je kijkt op marktplaats.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...