Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Ik ben maar weer eens met mijn desktop aan de slag gegaan, maar ik krijg hem niet echt aan de praat. Ik kan Windows gewoon instaleren, maar als ik er hierna mee aan de slag ga blijft hij hangen. Ik denk niet dat het de CPU temp is, want een 30 min. durende installatie is probleemloos. Ik heb 2 schijven (XP en 2000) en beide systemen geven problemen ook als ik de andere schijf loskoppel. 2 DVD branders ook met deze onafhankelijk aangesloten problemen. Heeft er iemand een idee wat ik nog eens zou kunnen checken? Groet, JJK
Thomas2000 Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Geheugen misschien? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Hmmmm, niet aan gedacht, maar zou best eens kunnen. Ik ga eens kijken en laat het horen. Bedankt, JJK
geinponem Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 videokaart koeling wil ook nog wel eens het probleem zijn .installatie gebeurt grotendeels in 640x480 en in gebruik draai je toch wel iets hoger neem ik aan.
Morgothzz Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Heb je de drivers voor je moederbord geïnstalleerd (met name de ide drivers, die kan je downloaden bij de manufacturer) en wat voor grafische kaart heb je? is het een onboard kaart of een externe. Ook die drivers moet je (of kan je beter) installeren van de maker van de kaart. (bij een onboard kaart zie drivers moederbord). Regards 'Life Is A Joke'
theparasol Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 schakel de geluidskaart eens uit in veilige modus!
Big fellow Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 De vraag is "hoe hangt XP?" Krijg je een blue screen of death, stopt de machine gewoon, of iets anders? Als je een BSOD krijgt, dan krijg je een foutmelding. Stopt de machine gewoon dan is het lastiger... Wanneer gebeurt het? Tijdens hogere belastingen? (Spelen van een spelletje ofzo?) Voor mij is de volgorde van checken; - CPU (koeling) - Geheugen - Voeding - Videokaart - Software (drivers etc) Uiteraard begin ik met een PC waar zo min mogelijk in zit, dus alles wat je niet nodig hebt eerst loshalen/verwijderen en dan testen... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
borsjea Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Wat voor een merk/type pc is het? Op mij werk hebben wij soortgelijke problemen gehad met Dell GX270 probleem zat hem in slechte condesatoren, deze stonden vrijwel allemaal bol. Een engineer die alle moederborden verving zij dat dit probleem bij een aantal andere merken ook voorkwam. Controleer je condensatoren op je moederbord eens.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Aan iedereen: Bedankt voor het meedenken. Ik had niets aan de instellingen verandert toen het probleem begon. De koeling van de CPU werkt goed. Ik heb de geheugen bankjes eruit gehaald, omgewisseld, één voor één geplaatst, geen verschil. Videokaart is on board, maar merk ed moet ik vanavond even nakijken. @Bigfellow: Met hangen bedoel ik hij blijft hangen. Gisteren heb ik Windows XP nog maar een keer geinstalleerd. Geen probleem en hij zet hem er zo op. Hierna installeer ik mijn Netwerk kaart (Netgear wireless). Nu ik erover nadenk geloof ik dat het eigenlijk alleen gebeurt als ik aan het downloaden was. Dat is te zeggen, ik heb nog niet gekeken of het alleen dan gebeurt of ook tijdens ander gebruik. Ga ik vanavond ook nog even bekijken. Ik meld me wel weer. JJK
Albert_H Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Misschien speelt bij jou het 100% SVCHOST probleem van de Microsoft Update. In mijn omgeving dook dit probleem de laatste dagen ineens op 3 verschillende systemen op. Als het betrefende probleem zich op jou PC voordoet dan is dat te zien in de taskmanager doordat een SVCHOST over een vrij lange periode, ik lees tijden van 3 tot 16 min. de CPU voor 100% belast. Het lijkt erop, voorzover ik het tot nu toe begrijp, dat Microsoft in een automatische update de standaard Windows Update opgewaardeerd heeft tot Microsoft Update waarin ook de Office producten betrokken zijn. Nu blijkt deze Microsoft Update op sommige systemen het 100% svchost probleem te geven. Hou als het systeem nog goed werkt de taskmanager (ctrl-alt-del) eens open op de services. Dan kun je zien of, als je systeem hangt, er een SVCHOST is die tussen de 90 en 99% CPU tijd neemt. De taskmanager starten als de PC hangt duurt erg lang omdat de CPU in beslag genomen wordt door die SVCHOST. Als dit zo is kun je om door te kunnen gaat de betreffende service stoppen. Wees echter voorzichtig met het stoppen van services omdat veel daarvan cruciaal zijn voor de goede werking van het operating systeem of verder actieve programma's. De remedie die op de systemen waar ik mee te maken had goed werkte was de automatisch update even uit te zetten, dan op de HTML pagina van Windows update onder "instellingen aanpassen" de regel "Microsoft Update-software uitschakelen en alleen Windows Update gebruiken" aan te vinken. Daarna de automatische update weer instellen zoals je dat wenst. Als de betreffende regel niet op de HTML pagina voorkomt dan is in dat systeem de Microsoft Update niet actief en zal het probleem zich dus ook niet voordoen. Na deze actie moeten de Microsoft programma's buiten het operatingsysteem dus wel met de hand geupdate worden. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Hi Albert, bedankt voor de tip, maar ik denk niet dat dit het geval is. Ik heb de schijf geformateerd alvorens XP er op te gooien. Ik was nog niet toe aan de updates.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Goed, mijn videokaart is een Geforce 2 MX 64. Ik heb deze eruit getrokken en terug geplaatst. tegelijkertijd mijn losse kaarten USB en Firewire eruit gehaald en ik zit nu alweer meer dan een uur te rotzooien ZONDER problemen. Ik ga straks die twee kaarten er weer indoen, maar ik weet dat ik zonder die kaarten geen probleem heb. Nogmaals dank aan iedereen voor het meedenken. Groet, JJK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen