Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Beste mede-inverto bezitters, binnenkort ga ik weer eens aan de slag met de Inverto. Maar daarvoor heb ik een vraag: ik heb geprobeerd de tweede tuner ook te gebruiken middels een doorlos van 1 naar 2. Telkens kreeg ik een melding in de trand van 'shortcut'. Moet ik nog wat anders instellen ? Alvast bedankt voor een reactie !
Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Heb je wel de juiste LNB [Misschien een overbodige vraag]??
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Waarschijnlijk maak je kortsluiting met de doorlus kabel. Meet de kabel eens door of deze geen sluiting maakt en nog belangrijker, doe de kabel er in als de spanning helemaal van de Inverto af is, dus eerst de hoofdschakelaar achter op de Inverto omzetten. De melding shortcut staat voor short circuit =kortsluiting. Bij de antenneinstelling moet je even aangeven dat je doorlust van b.v. Tuner 1 --> Tuner 2.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Beste mede-inverto bezitters, binnenkort ga ik weer eens aan de slag met de Inverto. Maar daarvoor heb ik een vraag: ik heb geprobeerd de tweede tuner ook te gebruiken middels een doorlos van 1 naar 2. Telkens kreeg ik een melding in de trand van 'shortcut'. Moet ik nog wat anders instellen ? Alvast bedankt voor een reactie ! Vraagje? Heb jij die tweede tuner nog nooit gebruikt dan?
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Citaat: Beste mede-inverto bezitters, binnenkort ga ik weer eens aan de slag met de Inverto. Maar daarvoor heb ik een vraag: ik heb geprobeerd de tweede tuner ook te gebruiken middels een doorlos van 1 naar 2. Telkens kreeg ik een melding in de trand van 'shortcut'. Moet ik nog wat anders instellen ? Alvast bedankt voor een reactie ! Vraagje? Heb jij die tweede tuner nog nooit gebruikt dan? Nee, de tweede tuner nog nooit gebruikt. Ik ben van plan deze te gebruiken maar het is er niet van gekomen. Trouwens, ik heb een Aston SECA 1.07 CAM, kan ik nou tegelijk decoderen en toch kijken ?
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Heb je wel de juiste LNB [Misschien een overbodige vraag]?? - Ik neem aan van wel, heb een monoblock voor Astra en Hotbird met 4 uitgangen. Maar volgens mij kan je het signaal van tuner 1 gewoon doorlussen naar 2.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Citaat: Heb je wel de juiste LNB [Misschien een overbodige vraag]?? - Ik neem aan van wel, heb een monoblock voor Astra en Hotbird met 4 uitgangen. Maar volgens mij kan je het signaal van tuner 1 gewoon doorlussen naar 2. Nee dat kan niet, daar moet je een speciale lnb voor hebben, je moet nu twee kabels aansluiten op je inverto [natuurlijk aan de ingangen] Citaat: Bij een twin-tuner PVR zonder Unicable ondersteuning moeten twee coaxkabels worden gelegd richting de schotelantenne. Met Unicable is het mogelijk d.m.v. een doorlus van beide tuners om de IDL7000PVR slechts via 1 coaxkabel aan te sturen !
Coliseo Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Trouwens, ik heb een Aston SECA 1.07 CAM, kan ik nou tegelijk decoderen en toch kijken ? Als alles perfect werkt, dan kan je naar één kanaal kijken en enkele andere tegelijk opnemen (niet decoderen). Een opname kan gecodeerd zijn (indien je een gecodeerd signaal opneemt - met CDS- of TVV-kaart bijvoorbeeld). Nadien kan je deze opname decoderen, als je dit wenst. Niet-gedecodeerde [of gecodeerde] opnames zijn ook te bekijken, maar niet eeuwig ! Om een opname van een gecodeerd signaal lang te bewaren, is het aangewezen om te decoderen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen