Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 heb sinds kort een inverto idl-7000m met een phillips dsx 7072 de lnb is een twin (een unicable en universeel) als ik iets opneem op de inverto en tegelijker tijd tv kijk valt de antenne weg en komt pas weer terug als ik de phillips uitzet heb al van alles geprobeerd (mede door te lezen op deze forums) maar het probleem blijft heb het idee dat ik de phillips op wat anders moet instellen maar weet niet hoe dat moet ben niet zo ervaren er mee, sinds een half jaar satteliet ivm met verhuizing hoor graag als iemand weet hoe ik dit kan oplossen
huisman6825 Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Hallo Sappy Heb je de coax van de inverto wel naar de unicable uitgang van de LNB. Mijn antenne instellingen: [color:"red"] 1 installatie type dubbel 2 Tuner tuner 1 3 LNB type Unicable[/color] Zelf heb ik een vergelijkbare opstelling Inverto 7000 strong 6825 unicable met extra uitgang Doorlus tuner 1 out naar tuner 2 in. Neem regelmatig 2 prog op en kijk een derde en kan op de strong ook gewoon kijken - Vu+ Duo 500Gb HDD - philips DSR 7141 - 78cm schotel - duo lnb - Harmony 1100
mifi Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: heb sinds kort een inverto idl-7000m met een phillips dsx 7072 de lnb is een twin (een unicable en universeel) Hoe heb je dat aangesloten? Om helemaal onafhankelijk te zijn, heb je niet voldoende aan een twin LNB, want je hebt drie aansluitingen: 1 op de Philips en 2 op de Inverto. De inverto heeft twee ingebouwde tuners. Je zult dus wel iets doorgelust hebben. Kan je iets meer vertellen over hoe je de aansluitingen aan de ontvanger gedaan hebt? Doorlussen kan niet zomaar, althans, het heeft consequenties. Als je de Inverto ten volle wilt benutten en ook de Philips wilt blijven gebruiken, moet je eigenlijk je LNB vervangen door een Quad type, waarvan je dan drie aansluitingen gaat gebruiken. En dan moet je ook een extra kabel trekken. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Als je de Inverto ten volle wilt benutten en ook de Philips wilt blijven gebruiken, moet je eigenlijk je LNB vervangen door een Quad type, waarvan je dan drie aansluitingen gaat gebruiken. En dan moet je ook een extra kabel trekken. Ja zo heb ik het ook gedaan, en het werkt prima, en is ook de goedkoopste manier!
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 heb een combi lnb met een unicable uitgang en een universele uitgang op de inverto zit een doorlus met de unicable (uiteraard) en de philips zit op de universele wat volgens de informatie van de leverancier moet kunnen (unicable is een één kabel systeem, dus voor de inverto moet dat goed zijn dacht ik) wat huisman 6825 heeft voorgesteld werkt ook niet misschien toch maar een quad proberen maar heb dit gekocht omdat het een één kabel systeem was
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Klink eerder dat de Philips een kortsluiting veroorzaakt in de LNB. Heb je je aansluitingen al nagekeken of eventueel opnieuw eraan gezet?
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 ja heb alles weer los gehad en weer opnieuw ingesteld behalve dan de philips want die kan ik niet instellen lijkt wel
Murdock Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Je hebt een LNB te pakken met een fabrieksfout. Wanneer de spanning van de legacy input hoger is dan die van de Unicable ingang valt de DiSEqC decoder uit. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 betekent dat de philips af en toe een te hoge spanning geeft zodat de inverto geen sinaal meer ontvangt want als ik gewoon tv kijk op alle twee is er geen probleem alleen als ik de functies van de inverto wil gebruiken (opnemen en kijken) dan heb ik problemen
mifi Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: betekent dat de philips af en toe een te hoge spanning geeft zodat de inverto geen sinaal meer ontvangt want als ik gewoon tv kijk op alle twee is er geen probleem alleen als ik de functies van de inverto wil gebruiken (opnemen en kijken) dan heb ik problemen Als het een twin LNB is, is het een twin LNB en heb je maar twee onafhankelijke ontvangstmogelijkheden tegelijk. Er kunnen dan wel meer aansluitmogelijkheden zijn (namelijk Unicable en een gewone), maar dat wil niet zeggen dat je er ook meer dan twee onafhankelijke signalen mee kunt ontvangen. Dat gaat alleen goed als er twee tuners op dezelfde band en op dezelfde polarisatie staan afgesteld. En dat hangt dus af van waar je naar kijkt, cq. van opneemt. Zodra je er drie nodig hebt, kom je tekort, ondanks het feit dat je het wel kunt aansluiten. Het blijft namelijk een twin LNB. Right? m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
mifi Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: de lnb is een twin (een unicable en universeel) Die LNB is vast bedoeld om ofwel 1) over 1 kabel als unicable LNB te worden gebruikt, ofwel 2) als 'normale' twin LNB met twee coaxen. Ik heb zo het sterke vermoeden dat de LNB niet is bedoeld om als unicable EN als normale bedrading TEGELIJKERTIJD te gebruiken. Het blijft namelijk een doosje met twee ontvangstgedeelten en niet een met drie ontvangstgedeelten. Dat betekent dus dat de inverto gewoon werkt, met unicable, maar alleen zolang de Philips ontvanger uit staat. Zodra je die inschakelt en de Inverto beide ontvangstkanalen tegelijk nodig heeft, zitten er twee onvangers op hetzelfde LNB kanaal. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Nee hoor, dat is een speciale LNB waarmee zowel een unicable ontvanger kan worden voorzien van signalen als ook een ontvanger met een universele aansluiting. Krengen zijn trouwens niet echt goedkoop zeg.
mifi Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Nee hoor, dat is een speciale LNB waarmee zowel een unicable ontvanger kan worden voorzien van signalen als ook een ontvanger met een universele aansluiting. Krengen zijn trouwens niet echt goedkoop zeg. Jawel, maar het blijft een twin, is het niet? En met drie tuners kom je dus tekort. Maakt niet uit hoeveel draad je erop aansluit, er blijven slechts twee ontvangstcircuits in de LNB. En er zijn vier mogelijke ontvangstbereiken: 1) Lage band, H 2) Lage band, V 3) Hoge band, H 4) Hoge band, V De LNB kan, omdat ie twin is, niet meer dan twee van die verschillende ontvangstbereiken bedienen. Dus als er een derde tuner om een derde bereik vraagt (afhankelijk van de zenders waarop tegelijkertijd wordt afgestemd), dan gaat dat niet werken. m m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 De unicable is een Quad LNB dus er is ruimte voor nog een ontvanger. Google maar op Unicable...
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Zo'n combi (Unicable EN universeel) kun je tot 3 ontvangers aansluiten (of 1 twin en 1 single tuner). Door dooslussen met Unicable en 1 ontvanger met universeel. Deze zouden onafhankelijk van elkaar kunnen werken. De details kun je lezen bij die zoetermeer leverancer bij LNB koppen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen