Ga naar inhoud


[Strong 8000] SRT 8000 na update van v6 naar V20 beelduitval om de minuut of zo


Gast

Aanbevolen berichten

Nadat mijn oude canal digitaalontvanger een boel kanalen niet meer oppikte na opnieuw kanalen zoeken, heb ik de firmware toch maar eens geupgrade van V6 naar 20.3 patch 15. Ik heb verder niets meer gedaan, omdat ik (nog) niet weet wat ik met EMU en kanalenlijsten en dergelijke zou moeten/kunnen. Ik heb een vaste schotel die "met de hand" op Astra gericht is. Ik had voor de upgrade al last van slecht beeld en uitval als het harder regende of sneeuwde of zo, maar na de upgrade valt ook bij goed weer mijn beeld ineens weg, bijna elke minuut wel. De symptomen bij regen zijn duidelijk anders, eigenlijk hetzelfde als voor de upgrade, "klikkende" geluiden, blokjes in het beeld en dan pas uitvallen. Mijn vraag is, is dit bekend en gaat V20 anders om met "matig" signaal, of is mijn ontvanger gewoon stuk? Ik heb niet zoveel centjes te besteden, anders had ik wel een ander setje gehaald en daarmee gekeken of ik m'n probleem kon oplossen, dus het zou fijn zijn als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit zelf voor elkaar krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou om te beginnen een signaalmetertje kopen

en eerst de schotel 100% uitrichten. Veel wijst

erop dat je geen optimaal gerichte schotel hebt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lijkt mij ook. Je signaal moet minimaal tot medium komen, dus ongeveer de helft van de signaalbalk. Die signaal metertjes worden ook vaak bij zo'n grote duitse supermarktketen verkocht voor een paar euro. De naam begint met een L en eindigt met een L. Succes ermee!

 

Groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de L**l waren ze gelijk uitverkocht hier, heb er vandaag eentje voor E15 bij de sat. boer gehaald. Kennelijk kan ik op de hand goed uitrichten, want ik heb er geen streepje bij gekregen. Ik heb een redelijk grote schotel (90 cm of zo) maar toch komt het signaal bij mij niet voorbij "3" het balkje is wel groen. Probleem is er dus nog steeds, wat mij dus opvalt is dat dit er voor de update van V6 naar V20 niet was. Signaal was toen overigens ook even sterk als het nu is. Ik heb helaas geen andere hardware om mee te isoleren waar m'n probleem zit, nog meer suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dat je signaal balk niet voorbij drie komt is normaal. Dat is bij mij en bij mijn buurman ook zo. Maar zal je vertellen zit ik laatst lekker tv te kijken op mijn nokia mediamaster 9500, ineens bevriest het beeld en meteen de melding geen signaal. ik signaal bekijken en ja hoor prima. Maar op de ontvanger op alle nederlandse kanalen en een aantal duitse kanalen geen signaal. Maar op RTV Noord-Holland en andere regio tv deed hij het prima! Dat ding maar even uitgezet en later deden de nederlandse kanalen het ook weer. Dat ging zo door want de ene keer blokjes, dan weer helemaal geen signaal soms om de 5 minuten, een uur of het ging een week goed. Op een gegeven moment naar een sat. winkel gebracht en daar deed hij het prima. Thuis weer aangesloten en deed hij het ook en 2 minuten later weer blokjes en zwart. Ik naar buiten gelopen de kabel bij de LNB beetje aan lopen duwen/trekken en wat gedraai en hij deed het weer!

 

Doet het nu nog steeds prima!

 

Wat ik jouw ook wil aanraden is om eerst eens je ontvanger aan te sluiten bij een ander en dan eens 10 minuten te kijken wat hij doet. Doet hij het goed, dan ligt het waarschijnlijk aan je antenne kabel of LNB. Hij gaf bij mij ook gewoon goed signaal, maar geen beeld! Dat is een teken dat hij wel goed ontvangt, maar dat de overbracht naar je ontvanger niet goed is. Controleer de aansluiting van je antenne kabel op de LNB. Het zou wat oxidatie kunnen zijn of hij maakt net geen goed contact.

 

Maar probeer je ontvanger eerst bij een ander voordat je echt aan de gang gaat.

 

Succes ermee en we horen het van je.

 

Groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet alle patches binnen voor Canal Digitaal. Aangezien die niet meer OTA staat zul je de juiste updatefile moeten zoeken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi,

 

ik heb laatst mijn strong 8000 toen ook geupdate en hij heeft alle kanalen weer maar het enige wat raar doet is nederland 1. Als je naar nederland 1 kijkt dan valt hij na een minuut heel even weg en wordt het beeld zwart en dan komt hij weer terug, dat blijft hij ook af en toe doen zo. Heeft iemand een idee wat dit inhoudt? Is er misschien wat mis gegaan met de update of mis ik een patch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...