Ga naar inhoud


Publieke boeket in Dieren


Murdock

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik zit met een klein probleempje. Hoe kan ik na de afschakeling van Markelo deze zomer de publieke omroep ontvangen via DVB-T?

 

Zender Arnhem is niet mogelijk door de bekende Posbank, zender Apeldoorn lijkt mij te ver weg en Doetichem komt pas eind van het jaar in de lucht.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De afstand Dieren > Apeldoorn is circa 25 kilometer, met een buitenantenne moet dat zeker lukken, lijkt mij. De zenders uit Apeldoorn komen hier in Veenendaal ook goed binnen (afstand circa 50 km).

 

Grt, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gewoon DVB-t op de zaak in Spankeren...Wel met een buiten antenne want het pand van ons is geheel van blik.

 

Maar netjes alle zendertjes op een rij hier.

 

Gr.

Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeker werken.

 

Met de binnenantenne (die KPN erbij levert) op 4 meter hoogte voor raam aan de noordelijke kant ontvang ik Markelo hier in Duiven. En dat is grofweg 45-50 km hemelsbreed.

 

Dus in Dieren moet je Apeldoorn zeker kunnen ontvangen. Volgens mij tussen Apeldoorn (ik meen dat de mast bij de Julianatoren staat) en Dieren zitten weinig echte hoogteverschillen. Anders was het kanaal tussen Apeldoorn en Dieren wel een snel stromend water geweest :-)

 

Mogelijk moet je wel even zoeken naar juiste locatie in huis/pand waar de binnenantenne kan staan. Heb in Babberich ook gemerkt door de antenne 1m te verplaatsen je Nijmegen volle bak binnenkrijgt en verplaats je de antenne een meter dan zo goed als geen beeld.

 

Hier in Duiven kijk ik naar Nijmegen (zo'n 16km hemelsbreed) en signaal en kwaliteit liggen altijd boven 95%.

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...