Ga naar inhoud


Mediawet inzake VRT / TV 1 / Ketnet / Canvas


Jap

Aanbevolen berichten

De Mediawet schrijft voor de kabelbedrijven een aantal "Must carry-televisiezenders" voor zoals Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, VRT / TV 1 (Eén) en Ketnet / Canvas. Geldt die wet niet voor CD (is geen kabel bedrijf, maar voor sommige in NL het enige alternatief) ? De belgen zitten namelijk in het familie pakket.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Vlaanderen is dacht ik het must-carry statuut afgeschaft wegens strijdigheid met de Europese regels.

 

Trouwens must-carry wil nog niet zeggen gratis of FTV.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In Vlaanderen is dacht ik het must-carry statuut afgeschaft wegens strijdigheid met de Europese regels.

Trouwens must-carry wil nog niet zeggen gratis of FTV.

Greets


En in Zwitserland hebben ze onlangs een Must-Carry wet voor alle buitenlandse omringende netten ingevoerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zwitseland heeft zich dan ook niet aan europese regelgeving te houden...


Dacht je dat? Op heel veel gebieden wel dus vanwege overeenkomsten en zoniet, dan nemen ze het vaak over.

Het enige niet-Europa aan dat land is dat het officieel nog geen lid is...verder is er geen "Europeser" land te bedenken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De Mediawet schrijft voor de kabelbedrijven een aantal "Must carry-televisiezenders" voor zoals Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, VRT / TV 1 (Eén) en Ketnet / Canvas. Geldt die wet niet voor CD (is geen kabel bedrijf, maar voor sommige in NL het enige alternatief) ? De belgen zitten namelijk in het familie pakket.


Even nog voor de hele goede orde:

VRT via Kabel in must-carry pakket: kosten gemiddeld ronde 16 EURO PER MAAND
VRT via Canal Digitaal : 12.95 EURO PER MAAND

Dus wát is het probleem nu toch?

En nu even niet jammeren over apparatuurs en aanschafskosten...daar gaat het hier niet over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat hier niet om de centen, maar het verschil tussen TV-aanbieders. Volgens mij moeten de kabelaars een "Must carry-televisiezenders" in het goedkoopste standaard pakket hebben zitten. Als dit niet voor CD geldt, zal het ook wel niet voor Digitenne en andere TV-aanbieders gelden. Dan wordt het denk ik tijd om daar in de Mediawet rekening mee te gaan houden.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gaat hier niet om de centen, maar het verschil tussen TV-aanbieders. Volgens mij moeten de kabelaars een "Must carry-televisiezenders" in het goedkoopste standaard pakket hebben zitten. Als dit niet voor CD geldt, zal het ook wel niet voor Digitenne en andere TV-aanbieders gelden. Dan wordt het denk ik tijd om daar in de Mediawet rekening mee te gaan houden.


Tja, dat is net zoiets als dat Family 7 voor alle aanbieders programmaraden wil.

Ik denk dat de overheid daar geen oren naar zal hebben en CDS hoogstens met andere digitale aanbieders (waaronder kabel) zal vergelijken, wat ik ook doe trouwens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...