Ga naar inhoud


Die ene dag in het jaar dat DVB-t belangrijk is..!


Gast

Aanbevolen berichten


Nee, dat niet, maar van de microwave weet ik het niet zeker. Erg logisch is het ook niet, zodra je er iets in zet blijft er van een eventuele staande golf natuurlijk weinig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... Ik ga er gewoon vanuit dat een gesloten metalen kooi met een aarding eraan een kooi van Faraday is. Op TV vertelden ze jaren geleden al dat de microwave kooien zo'n afmetingen hebben, dat ze het signaal van de bron precies reflecteren zoals gewenst. Volgens dit patent http://qurl.com/mwdm5 is een microwave bron overigens makkelijker in de gewenste fase te krijgen, dan men zou vermoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dus het staande golf verhaal bevestigen.

Maar eerlijk gezegd twijfel ik daar toch een beetje aan, de golflengte zou 12.24cm zijn in lucht, en mijn magnetron is 31cm breed, dus daar past geen veelvoud van de golflengte in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Lijkt wel 2.5 golf of 20/8 pieterg. Als kwartjes resonant zijn, dan moet het op zich kunnen. Veelal zitten die RF-sondes ook nog een paar millimeter binnenin de kooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat in de magnetronbuis van resonantie (en dus staande golven) gebruik gemaakt wordt is duidelijk, maar we vragen ons af of er zeg maar achter het deurtje ;-) ook een staande golf in stand gehouden wordt.

Ik heb nog steeds twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
In één van de resonantieholtes bevindt zich een extra elektrode waarmee de microgolfenergie afgetapt kan worden


En met die afgetapte energie zou je vervolgens weer een staande golf kunnen maken, als de afmetingen en reflectieeigenschappen van de ruimte goed genoeg zijn.
Maar het hoeft niet, je kan ook gewoon de straal op je bord richten, en de boel daarmee opwarmen. De vraag blijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...