Gast Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Wie weet raad op Sat4all Ik heb deze middag een multytenne twin gekocht voor aan de topfield 4000. Ik heb het aangesloten zoals het denk ik hoort. Als het goed is staat ie goed uitgericht,maar ik krijg geen signaal. Ik zie wel de groene balk op 80 % staan,maar de gele slaat niet eens uit. De diseq instellingen astra 1 op 1van4 enz. Maar niks. Wie heb raad?
Sigma Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Misschien heb je hier wat aan Deze schotel ontvangt 4 satellietposities zonder te draaien! Met de Technisat Multytenne Twin is het mogelijk vier satellieten tegelijk te ontvangen zonder hiervoor de schotel middels een motorsturing te draaien. De Multytenne is met iedere satellietontvanger te gebruiken welke beschikt over een DiSEqC-1.0 sturing. Door de Twin uitvoering is deze antenne zeer geschikt voor 2 losse ontvangers of een PVR ontvanger met 2 ingangen. Het gaat hier om de volgende satellieten: Hotbird (13 oost) Astra 1 (19 oost) Astra 3 (23,5 oost) Astra 2 (28,5 graden oost) De schotelantenne heeft slechts een diameter van 45 centimeter. Wanneer de schotelantenne wordt uitgericht op de Astra 1 satelliet zijn de andere drie satellieten automatisch ook uitgericht. Hierdoor is de Multytenne één van de makkelijkst af te stellen schotelantenne’s die meerdere satellieten tegelijk kunnen ontvangen. Door een slim ontwerp is de muurbeugel geintegreerd. Deze hoeft u dus niet los aan te schaffen! De schotel en het onderstel bestaan uit aluminium van uitstekende kwaliteit. Aangezien alle componenten van de schotel in aluminium worden gemaakt, en alle schroeven in roestvrij staal zijn, verstrekt Multytenne niet alleen de best mogelijke ontvangstkwaliteit, maar waarborgt het ook een lang leven van de schotel. De DISEqC instellingen zijn als volgt: DISEqC A (1) = Astra 19,2 oost DISEqC B (2) = Hotbird 13 oost DISEqC C (3) = AStra 23,5 oost DISEqC D (4) = Astra / Eurobird 28,5 oost Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Dank Sigma voor je snelle replay,maar tot zover weet ik dit ook. Ik heb het ingesteld zoals aangegeven,maar krijg op de één of andere manier geen signaal.
Sigma Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 misschien toch beter uitrichten en heb je de tuners op gescheiden staan in het menu Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 Staat op gescheiden,en staat ook goed uitgericht. Maar krijg zelfs via de satfinder geen signaal.
Sigma Geplaatst: 22 maart 2007 Geplaatst: 22 maart 2007 heb je ook naar de LNB frequentie gekeken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Koppie1 Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Heb je misschien (wat mij regelmatig gebeurt) de positie voor Astra 1 (19,2) uitgericht staan op 23,5 (Astra 3). Zodat je wel signaal ziet op de signaal meter, maar geen kwaliteit (omdat er op die pid niets te ontvangen is?) Dus een stukkie naar boven en een tikkie naar rechts (vanaf achter de schotel gezien)
Gast Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Sigma en koppie1 bedankt voor de adviezen het is inderdaad een kwestie van uitrichten geweest. Ik ben doorgegaan met goed uitrichten en kreeg wel signaal. Dat krijg je als je na een 1 meter schotel naar een multytenne overgaat.Luistert ff wat preciezer. goeie site. thanks. gr.Munited
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen