EXTREEMPJE Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Hallo, Ik heb een PC voeding type Ednet ATX-500. Heb hem in een oude pc geprobeert met een skystar erin. Hij doet het prima alleen zit er een tik in de voeding. Het is net of je naar een seconde wijzer van een klok zit te luisteren. Dacht eerst dat de fan ergens aanliep maar toen ik de computer uit zette bleef het getik nog? Het gaat alleen weg als ik de spanning eraf haal, dus moet het in de electronica zitten. Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan. André. DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 yep had ik ook dacht al dat ik gek werd (en toen werd me verteld dat dit de temperatuursensor was die dat op hertz frequency van de netspanning veroorzaakt en altijd onder spanning blijft) tis niet mijn verklaring maar van de verkopende zijde maar het is van zelluf opgehouden sinds die ermee ophield (met tikken) draaide ook de tweede ventilator niet meer ik heb hem inmiddels (al twee jaar terug) vervangen het heeft verder geen nadelige invloed gehad uiteindelijke levensduur 1,5 jaar hetgeen kort is cheers Second Life Mungo Parker
Big fellow Geplaatst: 23 maart 2007 Geplaatst: 23 maart 2007 Ik heb dit een keer gehad met een moederbord. Die stond ook te tikken, terwijl hij nog niet was aangesloten. In de antistatische verpakking was er geen probleem. Als de batterij van dat moederbord werd verwijdert was het tikken over. Het tikken kwam uit een diode op het bord.... Ik heb toentertijd minimaal duizenden moederborden in mijn handen gehad maar dit is maar een keer voorgekomen... De groothandel maakte er geen probleem van en heeft hem gewoon omgeruild... Misschien een zelfde iets bij jouw voeding? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
EXTREEMPJE Geplaatst: 23 maart 2007 Auteur Geplaatst: 23 maart 2007 Hoi, Er zit gelukkig maar 1 grote fan in. Maar hoe is hij ermee gestopt? Met rook en geknetter of hield hij er ineens mee op. Grtn André DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen