pilotbabo Geplaatst: 26 maart 2007 Geplaatst: 26 maart 2007 Hoi, ik heb een Sweex PU003 PCI kaart met 2 com poorten gekocht. Ik draai Debian Linux. Het is mij volgens de handleiding gelukt om deze kaart aan de praat te krijgen alleen gbox ziet deze extra poorten niet. Wat moet ik dan in gbox instellen? setserial /dev/ttyS2 port (poortnummer) UART 16550A irq 16 Baud_base 115200 setserial /dev/ttyS4 port (poortnummer) UART 16550A irq 16 Baud_base 115200 Met welke COM poorten komen ttyS2 en ttyS4 overeen? COM3 en COM5?
Frans B Geplaatst: 26 maart 2007 Geplaatst: 26 maart 2007 je kan idd een compoort toevoegen in je linux pc. setserial /dev/ttyS2 port ( nr) irq 11 autoconfig en dan moet het werken. System Administrator (niet van deze site)
MagicOnline Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Volgens mij kan gbox er maar 2 aansturen, als je meer wil kijk dan eens naar een SC8-1 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Frans B Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Gbox ziet ze wel. Ik heb dat zelf ook zo gehad. Had als test 3 kaarten in 3 readers gedaan. Het vreemde was echter wel dat ik de 3e reader niet kon uitschakelen, terwijl dat wel ging met de eerste 2. System Administrator (niet van deze site)
pilotbabo Geplaatst: 27 maart 2007 Auteur Geplaatst: 27 maart 2007 Citaat: je kan idd een compoort toevoegen in je linux pc. setserial /dev/ttyS2 port ( nr) irq 11 autoconfig en dan moet het werken. Waarom IRQ 11 als Linux hem IRQ 16 toegekend heeft? Kan jij dit zelf wijzigen? En hoe zit het met V of F lijnen in gbox config file?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen