marik Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Ik heb een laptop met firewire, usb en dvbt aansluitingen. Ik wil graag video banden overzetten op dvd. Wat is het beste, dit te doen via een usb-tvkaart of een usb-analoog/digitaal converter?? En dit natuurlijk voor de beste kwaliteit. Groet, Marik
opzolder Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Theoretisch zou de AD-converter het beste resultaat moeten geven, omdat er dan maar eenmalig een conversie plaatsvindt van videosignaal naar digitaal. Bij mijn videorecorder is het echter zo, dat ik een beter beeld heb als ik via de coax-aansluiting kijk dan via SCART. Als dat bij jouw ook zo is, zou dus een tv-kaart een beter resultaat kunnen geven. Groeten van de zolder.
Jan Ambers Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Ik had ook dat probleem, en gebruik een Grabster DV250 van Terratec, via USB aangesloten op PC, doet het prima!
Beobuddy Geplaatst: 27 maart 2007 Geplaatst: 27 maart 2007 Misschien een idee om op mp bijvoorbeeld een al wat oudere Philips DVDRW880 te kopen? Die gaan voor € 50,- van de hand. Dan kun je realtime opnemen, kost geen ruimte op de hardeschijf en later kun je nog hoofdstukken aanbrengen e.d. Beeldkwaliteit laat zich ook instellen. Verder heb je meerdere ansluitingen voor opname. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
marco24 Geplaatst: 30 maart 2007 Geplaatst: 30 maart 2007 een digitale camera met annaloge input aansluiten op de firewire (evetueel lenen van familie of kennis) de video koppelen aan de annaloge input van de camera , en de camera doet het werk de beste optie naar mijn mening als je gaat voor kwaliteit, en ook het goedkoopste succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen