Ga naar inhoud

diseqc motor instellen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

is het mogelijk om met een diseqc motor alle satellieten tussen 50E en 1W te ontvangen. Hoe stel je dit dat in? Ik kan nu alleen Astra 19E en Hotbird13E ontvangen, daarbuiten kan ik niks ontvangen. Doe ik iets fout met het instellen van de motor en de antenne?

Geplaatst:

Als je de motor opdracht geeft naar bv. 28E te gaan dan doet-ie niks?

Misschien zijn er limieten ingesteld, die moet je dan eerst resetten.

Geef ook even aan watvoor ontvanger (merk/type) en merk/type motor je hebt, dan kunnen we je misschien wat preciezer vertellen wat te doen.

Geplaatst:

ik heb een dreambox 500s

ik heb een triax 1,2 meter schotel

ik woon in haarlem

merk/type motor weet ik niet

motor draait wel heel ver naar het oosten en het westen, maar ik kan alleen de astra 19e en eutelsat 7e ontvangen.

moet ik de motor zo instellen dat de motor meer naar boven kijkt om andere satellieten te ontvangen? want als ik verder draai dan astra 19e en eutelsat 7e, dan begint de schotel verder naar beneden te kijken. dit is volgens mij niet de bedoeling.

moet ik ergens op letten bij het instellen van de motor? trouwens, de tussenliggende satellieten tussen 7e en 19e kan ik ook ontvangen. daarbuiten wordt het allemaal vaag.

Geplaatst:

ik heb iets gelezen over 'elevation angel' en dat ik alles op 0 moet zetten, heeft het hier iets mee te maken?

Geplaatst:

Zoek eens op "boerenmanier" hier in dit forum.

Waarschijnlijk staat je mast niet 100% waterpas in alle richtingen, en volgt de motor daardoor de Clark belt niet nauwkeurig genoeg.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Citaat:
Zoek eens op "boerenmanier" hier in dit forum.
Waarschijnlijk staat je mast niet 100% waterpas in alle richtingen, en volgt de motor daardoor de Clark belt niet nauwkeurig genoeg.

Big fellow

Bedankt, ik ben net klaar met instellen. En hij pakt nu genoeg satellieten. Van Astra 28E tot Amos 4W heb ik alles getest. Helemaal te gek. Voor de oplossing een directe link naar de boerenmanier staat op http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...=1&vc=1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen