Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Tot voor kort kon ik met mijn vorige VOIP adapter een fax probleemloos versturen. Nu met mijn nieuwe Daytek 2700 V Modem Router VOIP lukt dat ineens niet meer. Telefoon gaat goed, fax niet. Ben niet veranderd van Telecomaanbieder, alleen de modem is vernieuwd naar de Daytek 2700 V Anex A. Of zijn er instellingen die ik moet wijzigen, zoja, waar en hoe.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Inmiddels de T38 codering in de modem aangezet, maar fax verzenden lukt nog niet !!!
MagicOnline Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Heb je de fax wel op de FXS poort aangesloten? Indien je dat al zo hebt probeer de modem anders eens te rebooten of hem van de laatste firmware te voorzien. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 De Fax ook geprobeerd op de FXS poort. De nieuwste firmware zit in de modem. Rebooten, opnieuw opstarten ??
MagicOnline Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Met rebooten bedoelde ik idd opnieuw opstarten. Ik heb een modem in mijn pc gehad die ik op de FXS poort had aangesloten en dat werkte gewoon. Misschien een verkeerd kabeltje aangesloten of een verkeerde setting op de printer? CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Ook de bekabeling heb ik nagekeken. Het moet ergens de instelling zijn, omdat ik met de zelfde bekabeling, al wel heb kunnen faxen, met een andere losse voip adapter. Dit zijn de instellingen Daytek
Big fellow Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Zet je codec eens op eentje die meer bandbreedte in gebruik neemt. Nu probeer je een 9600baud signaal door een 8kbps codec te proppen.... Gaat niet echt goed werken. Even spelen met de codecs dus. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Heb nu die mogelijkheden geprobeerd, Big Fellow. Maar helaas, het werkt niet !!!!!!! zijn er nog andere mogelijkheden ????
Big fellow Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Probeer eens een andere packet size... Maar misschien is het nog gemakkelijker om je telecom provider (budget phone was het?) eens te bellen met dezelfde vraag... Zij moeten je eenvoudig het antwoord kunnen geven. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Henri Aalten Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Natuurlijk heb ik die ook gebeld, maar zij konen mij niet verder helpen. wel de vraag voorgelegd aan Daytek, afwachten. Mocht er iemand nog een idee hebben, hoor ik dat graag.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 30 maart 2007 Geplaatst: 30 maart 2007 Voor wie het weten wil, met deze instellingen kan ik nu ook een fax verturen. Het geeft geen garantie, maar bij mij werkt het nu.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen