Gast Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 Ik heb een vraag over het display van een Dell Inspiron 4000 laptop. Het is al een paar jaar oud, maar hij doet het nog goed behalve het display. Bij het display kon ik een tijd geleden al niet meer de helderheid en kontrast instellen. Het was wat aan de donkere kant maar ik kon er verder nog goed mee werken. Ik ging er van uit dat het backlight kapot was en wilde er geen geld meer in investeren. Op een gegeven moment is er eens wat op gevallen en dat was het einde van de laptop omdat er een barst in het display zat. Een paar weken geleden keek ik eens op een_of_andere_veiling_site en daar stond te koop: display voor Inspiron 4000. Ik heb er op geboden en won de de deal. Het bleek een firma te zijn die dat soort componenten aanbied uit Amerika. Geld overgemaakt en een paar dagen later kwam het display aan. In de aanbieding stond dat het om gebruikte maar wel goede en geteste dispays ging. Ik heb er ook niet veel voor betaald US 50,00. Oude display er af en het nieuwe erop gezet. Karweitje van een kwartier en verdomt..hij doet het weer. Maar ik kan nog steeds niet de helderheid en het kontrast instellen en de lichtopbrengst is net als vroeger aan de lage kant. Ik heb de volgende vragen: 1) Hoe kan ik testen of het backlight van het display dat ik vervangen heb toevallig ook defekt is? 2) Hoe en waar kan ik in het menu zien om welk type display het gaat. Ik kan namelijk op de Dell website verschillende diplay-drivers downloaden voor dit type laptop. Misschien moet ik de driver opnieuw laden..? 3) Kan het eventueel inderdaad een probleem van de driver zijn? 4) Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
Ome Merde Geplaatst: 29 maart 2007 Geplaatst: 29 maart 2007 sluit er eens een externe monitor op aan, mocht deze geen problemen geven dan zou ik het in het invertor board zoeken. merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen