Zwozwedra Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 Hallo, allemaal Ik zit met het volgende probleem: Heb een laptop HP 6400 op de kop kunnen tikken bij mijn werkgever, met het besturingssyteem, WinXP Pro er nog op. 1 HD van 80Gb met 2 partitie's C: 38Gb, D: de rest, allebei NTFS. Ik ben administrator van dat machientje, tot zover alles OK, doch Als ik de verkenner open, kan ik de C: niet zien, die is wel toegankelijk (vb. installeren programma's, ...), maar is niet zichtbaar in de verkenner. Ga ik naar schijfbeheer, dan is de C: daar wel zichtbaar. Klik ik daar op properties, dan heb ik alle rechten. Klik ik op "verkennen", dan krijg ik de melding dat "het policy-beleid dit niet toelaat". Ik heb reeds ongeveer alles geprobeerd, maar geraak niet verder. Ook de ICT-afdeling van mijn werkgever wil mij niet verder helpen, want deze PC mocht normaal niet geleverd worden met besturingssyteem, en alle pc's zijn zo beveiligd. Hert is in de eerste plaats niet de bedoeling XP opnieuw te installeren, wel te achterhalen hoe deze pc beveiligd is. Heeft iemand een idee? Jan
Hellum Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 als u gewoon in de adresbalk intypt: C:\ kunt u er dan wel inkomen? Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Big fellow Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 Kan je de registereditor openen? (regedit) Zo ja, zoeken naar "Policy". In principe kan je alle keys weggooien die daar in staan. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Zwozwedra Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Geplaatst: 31 maart 2007 moimoi, Als ik in de adresbalmk c: typ krijg ik "This operatrion has been cancelled due to restricitons in effect on this computer. Please contact your administrator" (ben ik theoretisch zelf). Big Fellow, Dit is nu net de bedoeling niet, ik wil weten hoe ik erin geraak zonder "destructieve methodes", want ik wil het op het werk ook kunnen gebruiken, en daar valt een dergelijke actie op. Ben toch bezig het register even te overlopen,waznt, inderdaad, zoals je sugereert, moet het daar ergens te vinden zijn. Jan
Big fellow Geplaatst: 31 maart 2007 Geplaatst: 31 maart 2007 Als je zoekt in je register naar de policy key, dan vind je ook een sub key met een naam die aangeeft dat het om de drives gaat. Vergeet niet dat spelen met het register van de PC op je werk kan worden gezien als cracking/inbreken. Dat kan lullige gevolgen hebben... (Minimaal een goed gesprek met de baas..) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Zwozwedra Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Geplaatst: 1 april 2007 Ik geraak vor het ogenblik niet verder, ik vrees dat er nog een syperuser is (er staan nog een users "Master" op, die admin is, en eveneens "Remote desktop control". Bij deze laatste groep kan ik mij niet aanmelend, de policy laat dit neit toe... Ik vrees dat ik aan het einde van mijn latijn ben . Weet nog imeand raad? In het register niets gevonden. Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen