Jan Ambers Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 Ik gebruik TotalRecorder, maar de opnamecodec van MP3 gaat maar tot 56kB/s, graag had ik 192kB/s, of ev MP3Pro toegevoegd, moet dat in windows(misschien vr alle progs ter beschikking?) of in Totalrecorder? Is er een MP3Pro codec vrij te vinden zoals Lame of anderen?
winwiz Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 je kunt lame toch gewoon gebruiken? Ik ken totalrecorder niet maar meestal zitten er in dat soort programma's mogelijkheden om een andere codec te gebruiken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Geplaatst: 3 april 2007 Mogelijk, maar Lame heeft geen MP3Pro, dit is dan een 128kB compressie met de kwaliteit van een 192kB en veel kleinere filelengte! Maar moet je Lame toevoegen in Windows om het in alle audioprogr te hebben of in elk audioprogr specifiek?
winwiz Geplaatst: 3 april 2007 Geplaatst: 3 april 2007 Je kunt gewoon Lame toevoegen in windows. Om de codec te gebruiken wordt dan meestal naar de lame_enc.dll verwezen die in de lame directory staat. Dit kan vanuit vele programma's. Een overzicht staat hier http://lame.sourceforge.net/links.php . Totalrecorder staat er trouwens ook bij. Mp3Pro is op zich prima, maar is niet altijd compatible met alle apparatuur en/of programma's. Als je eventueel later je mp3's wilt gebruiken op bijvoorbeeld een ipod zit je scheef. Als het dan toch om kwaliteit gaat zou je eens Ogg, flac of Ape kunnen overwegen. De laatste twee zijn Lossless en er gaat dus beslist geen kwaliteit verloren. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 4 april 2007 Auteur Geplaatst: 4 april 2007 Bedankt, OGG Vorbis gevonden... Maar elke minuut komt er een vlaag ruis gratis erbij!!! Tenzij ik registreer.... Zo kun je blijven... Zijn er soms freeware prog, die wat de audiokaart produceert, opnemen, zoals TotalRecorder?
Psychosammie Geplaatst: 4 april 2007 Geplaatst: 4 april 2007 Jan, Er zijn zat CD rippers die verschillende formaten ondersteunen. Ik weet effe niet meer welke ik thuis heb staan maar met Google vond ik bijvoorbeeld FairStars CD Ripper. Is freeware en ondersteunt WMA, MP3, OGG, VQF, FLAC, APE en WAV. En zo zijn er nog veel meer. Niet goed gelezen. Ik begrijp dat je iets wil opnemen. Kijk eens naar AudioGrabber. In de beschrijving staat: Citaat: Je kunt zelfs LP's of cassette's opnemen en er MP3's van maken Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 6 april 2007 Geplaatst: 6 april 2007 Raar, want OGG is open source en je kunt het niet eens registreren al zou je willen... Tip: CDWave kan (vaak) ook van je geluidskaart opnemen, en ondersteunt het schrijven van LAME MP3, OGG, FLAG, APE in zo'n beetje alle mogelijke kwaliteiten en een aantal andere formaten. Het programma is shareware maar doet er niet moeilijk over als je een paar decennia te laat bent met registreren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen