Ga naar inhoud


Help!!! Geen beeld op mijn relook 400s met Fantacy 2.13


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo vakmensen,

 

Ik ben Chad en dit is mijn eerste post. Zo doende een korte introductie want ik zal jullie hulp vaker nodig hebben. Ik ben sinds een week of 3 een trotse bezitter van mijn DgStation Relook 400s. Ik ben tot aanschaf overgegaan omdat ik:

 

1. Klaar ben met UPC.

2. Het scheelt geld.

3. De kwaliteit van het signaal.

4. De hobby,

 

ik werk zelf in Arnhem in een winkel waar ik Plasma's, LCD's, DVD Recorder's PC enz. verkoop(eigenlijk is het werk zo leuk dat het al hobby is). Alleen geen decoders. Van die Plasma's en LCD's weet ik redelijk tot alles van. Maar Sat. Dat is redelijk nieuw. Ik heb wel eens zo'n basis Philips decoder setje voor een klant van me geinstaleerd. Maar een linux bak is nieuw voor mij. Maar ok, terug naar het eigenlijke probleem:

 

GEEN BEELD!!!!!!!!!!!

 

Wat heb ik gedaan:

 

Ik heb diverse *.img geprobeerd nml: DGstation orgineel 2.14, Ajax Revolution, Highland 2.14, en nog een aantal, allemaal ok. Alleen deed de een niet wat de andere image deed. Toen ik op denktenk.com de image diffrence matrix chart zag staan onder misc. had ik gevoelsmatig het gevoel dat Fantacy 2.13 wel wat was gezien theme, networkupdate, cs, enz het best ondersteunende image zou zijn. wat wil, de 2.14 a draait met mgcamd 1.22 werkend alleen vaak panic c.q. vastloper. Met name na verlaten plugin menu en vervolgens oproepen van epg menu. Niet stabiel genoeg voor mij dus. Maar ok een Alpha versie dus ok. Toen was het zover 21-03-07 2.13 Neumo edition???? hoe werken die versie nummers eigenlijk, even als zeidelinge vraag? De 2.13 versie daar was ik, nou dat zal alles wel oplossen dan. Niet dus, geen beeld, helemaal niks. Emu's herstarten c.q. update. Met org. mgcam en abbo, internal met mgcamd 1.17 - 1.22 fora's bezocht hdd verwisseld las ik ook ergens alleen nogsteeds geen beeld wat doe ik verkeerd. Iedereen heeft deze image draaien en ik niet.

 

 

en oja niet hoop zo dat ik niet te horen krijg dat ik de zoek functie verkeerd of niet goed gebruikt heb. bijvoorbaat sorry.

 

 

met vriendelijke groet en in zeer grote afwachting op u mogelijke oplossinging

 

 

Chad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt de DGS official images met de nummers 2.12, 2.12a..., 2.13 en nu 2.14 Dit image werkt met modules om de gecodeerde zenders met abonnement te bekijken, dus niet met de interne kaartlezers. Wanneer er een officiele image uitkomt storten de verschillende hobbyteams zich erop en plaatsen er software in zodat sommige gecodeerde zenders kunnen bekeken worden zonder betaalkaart en zonder modules. Samengevat kun je bekijken:

1. DGS official image: vrije zenders (FTA) en gecodeerde zenders met betaalkaart en CI-module.

2. Hobby image zoals Fantacy: vrije zenders (FTA) en gecodeerde zenders met en/of zonder betaalkaart/CI-module.

Ik gebruik nu FantacyTeam 2.13-Neumo Edition - IP7000/400s.

groetjes van Ziggy

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantacypanel (blue button)

1. Start MGcamd/Newcs

2. Start Cccam/capmtserver

3. Start gbox

3. Kill all emus

4. EMU Update

5. Key update

 

 

Dus met blauw en optie 2 ook geen beeld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid:

 

Het restarten van de emu's werkt bij de Fantasy 2.13 neumo, althans het restarten van de emu's maar geen beeld. De 2.14 a draait met mgcamd 1.22 werkend. Alleen vaak panic c.q. vastloper. Maar waarom de de 2.13 neumo niet? Ik heb geen idee. Meerdere keren geprobeerd te flashen en alles gaat zonder fouten maar geen beeld. Dit geld tevens voor de SF-team - 13-10-06 enigma waar ik probeer een multiboot met een pli flubber dm500. volgens mij zie ik iets over het hoofd.

 

Please deskundige forum gebruikers help me. Ik ben radeloos en voel mezelf heel erg dom omdat ik het zelf niet werkend krijg

 

mvg,

 

Chad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Even voor de duidelijkheid:

Het restarten van de emu's werkt bij de Fantasy 2.13 neumo, althans het restarten van de emu's maar geen beeld. De 2.14 a draait met mgcamd 1.22 werkend. Alleen vaak panic c.q. vastloper. Maar waarom de de 2.13 neumo niet? Ik heb geen idee. Meerdere keren geprobeerd te flashen en alles gaat zonder fouten maar geen beeld. Dit geld tevens voor de SF-team - 13-10-06 enigma waar ik probeer een multiboot met een pli flubber dm500. volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Please deskundige forum gebruikers help me. Ik ben radeloos en voel mezelf heel erg dom omdat ik het zelf niet werkend krijg

mvg,

Chad


mgcamd geeft problemen omdat deze na een reboot niet goed werkt. heb je al geprobeerd via het FantacyPanel (blauwe knop) de emu's te updaten?

Ik heb de nuemo editie van fantacy 2.13 er weer af gegooid. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de normale Fantacy 2.13 en even afwachten totdat Fantacy 2.14 gereleased wordt, deze image is het wachten wel waard. Verwacht niet de uitgebreide features van Neumo, maar je kan wel een goede stabiele image verwachten en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schiet mij na bovenstaande post net iets binnen.

De fantacy images starten naast CCcam en capmtserver ook newcs. Volgens mij zorgt die laatste voor problemen met het activeren en updaten van kaarten.

Ik haal de regels die newcs starten ook altijd uit het script.

CCcam is volgens mij ook een van de weinige emu's die de update puls doorlaten.

Mocht de kaart nog niet geactiveerd zijn, laat hem dan even activeren in een andere ontvanger als het niet lukt.

Mijn kaart is vorig jaar september zonder problemen geactiveerd in de relook. Ik had er toen een highland image op staan en CCcam als emu.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Kaart is al geactiveerd. Ik hem nml. spelend gezien in ontvanger bij van Hunen Arnhem, die zit bij mijn werk in straat. (Hij deed het al met andere images met een emu of cam)

 

2. In alle hobby image's heb ik via de emu plugin/ blauwe knop alle emu's een update gegeven en beeld

 

3. In alle hobby image's heb ik via de emu plugin/ blauwe knop keys een update gegeven en beeld

 

4. In alle images werkt mijn org. scm micro canaaldigitaal mediaguard ci module en beeld

 

5. In alle hobby images werkt de interne reader als ik mgcamd draai en beeld

 

er zijn twee images waar bovenstaande niet doen wat hierbovenstaat

 

1. fantacy 2.13 neumo

 

2. SF-team enigma 13-10-06

 

Kijk ik neem best genoegen met het feit dat een image niet helemaal stabiel is, anders heb je niks meer te wensen. Maar er zijn een heleboel andere mensen die deze images wel hebben draaien. In eerste instatie dacht ik nog dat het aan mij lag omdat ik mischien wat verkeerd deed bij het flashen c.q. updaten van image's/keys/emu's. Maar Alle images draaien behalve deze twee. is er een samenhang tussen mogelijk een defect in de relook en softwarematige aansturing van de hardware in deze twee images???????? En dan tevens de vraag voor andere relook users is bij jullie de beeld kwaliteit van het rf gemoduleerde signaal ook zo slecht???? Ik heb nu namelijk nog signaal van upc en dat heb ik via de rf in/out door gelust naar mn slaapkamer (+/- 8.5m met hirschman koka 799 coaxkabel met koswi en kowi 3 connector) en als ik het signaal van de relook moduleer via de rf out dan heb ik allemaal diagonale strepen. Het doorgeluste upc signaal is weleenswaar analoog dus ruis in het beeld maar het is wel beter dan het gemoduleerde scart signaal. Ik begrijp dat een gemoduleerd rgb signaal dat word geconverteerd naar cvbs nooit de kwaliteit van het cai signaal zullen behalen maar die diagonale strepen zit dat in de image of is dat een beperking aan de relook hardware modulator???

 

 

 

mvg Chad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je alleen antwoord geven op je vraag over het RF signaal.Ik heb hier ook nog een kabelsignaal van @home en die hebben een standaard video kanaal lopen op kanaal 39.Het standaard kanaal van de relook is 38 dus dit geeft storing.Als je dus de cai kabel even uit de ontvanger trekt moet het signaal goed zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo robbedoeske,

 

Super, Thanks.

 

Meteen de cai eruit en opgelost. Helemaal vergeten, alleen upc in arnhem heeft als decoder ch 35, dat is een behoorlijk verschil naar 38 dat is nml. +/- 30Mhz dacht ik. Maar volgens mij zit er op je cai een laag spanning die dus een lus maakt door een rf modulator en dan ehhhh.......?????.......

 

 

BELANGRIJKSTE: Het werkt, nogmaals bedankt.

 

 

 

Chad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...