Ga naar inhoud

Is er animo voor een programma die audio kan onderscheppen van applicaties

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Je kunt zelf via dos ook audio redirecten of zelfs weg gooien naar >nul

Onder DOS moesten we de audio zelf naar de kaart sturen, door de DMA controller in te stellen, interrupt routine maken en de soundkaart opdrachten via IO poorten geven. Een heel gedoe. Multitasking systeem was niet nodig, daar had je de interrupt routine voor (is qua latency beter dan een MT OS). Redirecten was er dus niet bij (hoewel je vanaf de 386 wel breakpoints op de audio IO poorten zou kunnen zetten) en het dichtste bij een driver wat we hadden was de "BLASTER" environment met de I/O poorten enzo erin.

Geplaatst:
Citaat:
Ik neem dus aan dat je hiermee bedoelt dat je het project afblaast?

Niet als losstaand project. Misschien dat ik nog zoiets inbouw in CD Wave.
Geplaatst:
Citaat:
Multitasking systeem was niet nodig, daar had je de interrupt routine voor (is qua latency beter dan een MT OS).

Inderdaad MT is niet echt nodig voor het redirecten van audio. Echter hetgeen waar ik een beetje op doelde was het command line redirecten. Als je dat deed onder DOS, dan was je interpeter daarmee bezig en kon je niets anders doen...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik wil er niet echt dieper op in gaan. Je kon/kunt ook via PIPE redirecten de naam zegt het al een buisje/pijp zo kon/kun je dus vrijwel alles zonder dat je scherm hangt gewoon data versturen hoor en gewoon doorwerken, is wel geen multitasking maar het werkt wel, en volgens mij gebruikt windows vanzichzelf legios aan ingebouwde pipelines waardoor het multitasking lijkt en aangezien het dos gedeelte steeds meer gestripped wordt kan ik windows ook geen echt OS meer noemen.

Maargoed genoeg offtopic gebrabbel anders staat hier ook in notime slotje op.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen