Gast Geplaatst: 9 april 2007 Geplaatst: 9 april 2007 Hoi, Ik had even een vraag , we willen telefoon nummer op twee plaatsen kunnen gebruiken zowel in de zaak als thus is dat mogenlijk middels in bijde modems de zelfde gegevens in te voeren? En is voip ook prima geschikt voor de pin automaat? Gr Ronald
D.Quijote Geplaatst: 9 april 2007 Geplaatst: 9 april 2007 Misschien bedoel je dit niet maar ik gebruik Voipbuster, en die heb ik aangemeld hier in Spanje maar ook in Nederland. Maar je kan maar op een plaats tegelijk verbinding maken. Dus als ik me aanmeld hier, meld hij zich automatisch in Nederland af, en andersom. Alles werkt via het zelfde account. Ik heb dus niets via een modem werken. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
borsjea Geplaatst: 9 april 2007 Geplaatst: 9 april 2007 Op de FAQ van budgetphone kwam ik een soortgelijke vraag tegen: Is het mogelijk mijn Budget Phone VOIP account zo in te stellen, dat ik op meerdere adapters of telefoons tegelijk gebeld kan worden, bijvoorbeeld thuis en op mijn werk ? Ja. Op het moment dat iemand uw VOIP-telefoonnummer probeert te bellen zal iedere op uw account ingelogde adapter, IP-telefoon of softphone overgaan, waar deze zich ook bevinden, zelfs in het buitenland. U ontvangt het gesprek dan op het toestel dat u het eerste opneemt. Wat betreft je vraag met pin apparatuur: Mocht je daar al adsl hebben dan is VOIP gewoon mogenlijk. Op lijnen waar pin en ook beveiligingsaparatuur (Digi-acces) op aanwezig is kan vaak geen ADSL service geleverd worden, dat staat ook meestal in de leveringsvoorwaarde van de ISP.
Gast Geplaatst: 9 april 2007 Geplaatst: 9 april 2007 Ok dank voor jullie antwoorden. Het is dus mogenlijk dan kan ik daar mee aan de slag. Nee het is een gewone telefoon lijn waar nu ISDN opstaat. We hebben wel een aparte telefoon aansluiting gehad maar dat heb ik des tijds zonder problemen onder een van de ISDN nummers ondergebracht om kosten te besparen. En dat is ook de reden dat ik over wil op VOIP. En natuurlijk om de meerdere mogenlijkheden. We hebben dan ook een internet aansluiting in de zaak. Gr Ronald
DRG Geplaatst: 9 april 2007 Geplaatst: 9 april 2007 Let op met voip icm fax, alarmsystems en pin automaten !! dit gaat alleen werken als je voip als je met G.711 codec de verbinding opzet. elke andere vorm is niet betrouwbaar genoeg ( voor zover voip betrouwbaar is ) om data of dtmf tonen te versturen. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
mardy Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Qua bellen en gebeld worden, gebruik ik het ook precies zoals je beschrijft. We hebben een budgtephone abonement. Ik heb thuis een voip toestel en een voip router, op kantoor staan enkele voip toestellen. Wanneer er gebeld wordt gaat alles over (thuis en op kantoor)als ik op kantoor het nummer doorschakel naar mijn mobiel kan ik dit wanneer ik thuis kom op mijn eigen voip toestel weer uitschakelen. Ik kan via de voip toestellen ook meerdere wisselgesprekken tegelijk aan nemen. En ik kan op meerdere plaatsen bellen. Met faxen en pin via de voip lijn heb ik verder geen ervaring maar als je voldoende bandbreedte hebt zou dit lijkt me geen probleem moeten zijn. In ieder geval is het voip gebeuren in ons geval ideaal op dat je met een beetje internet aansluiting gewoon op het vaste nummer bereikbaar bent. Alleen is soms de geluidskwaliteit wat minder maar over het algemeen is het voldoende.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen