Gast Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 Hallo medegebruikers, ik heb mijn onlangs mijn TF5010PVR Masterpiece geupgraded naar de nieuwste versie (die van 20-7-06, o.a. met dev.versie 5.2.80) maar kreeg problemen dat mijn HD uitschakelde. Soms bij aanzetten was alles weer normaal maar na een tijdje was die weer weg (dus geen filelist en timeshift meer). Ik heb de ontvanger weer voorzien van de oudste 5-5-05 versie en alles is weer normaal. Heeft iemand idee wat er aan de hand is en of het de nieuwste versie de moeite waard is ? een tweede probleem is dat ik Altair (file overzet programma) niet meer aan de praat krijg. Ik heb eenmaal gezien op mijn PC dat ik verbinding had met de ontvanger en de files op de HD kon zien. Maar na bovengenoemd flashen is het niet meer gelukt. Ook geeft mijn PC niet meer aan bij de USB apparaten dat er de Topfield "aan hangt", het flashen lukt wel. Als ik nu Altair start blijft de linkerkant leeg. Ik neem aan dat de tfbulk.sys en de tfbulk.inf van beide toepassingen gelijk zijn. Iemand een idee ?
Sigma Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 Hoi welkom op dit board ik denk dat je de harddisk gewoon even moet formatteren ook is het van belang dat je een fabrieks reset doet voor dat je de nieuwe firmware er in zet en kijk dan even met de laatste firmware of het werkt Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 Dank voor je antwoord, ik heb die reset na het upgraden gedaan, dat maakt dus uit! Wat voor verbeteringen heeft de firmware, dit omdat die van 2005 prima werkt bij mij. ik lees dat je je ontvanger koelt , ik vind die van mij ook behoorlijk warm, heb je een ven ingebouwd en zo ja hoe ? ook lees ik dat je een usb link hebt met de PC , dat betekend dat je Altair werkt, nog ideeen voor mij ?
Sigma Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 één ding gelijk eerst het probleem oplossen Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 13 april 2007 Geplaatst: 13 april 2007 gisterenavond opnieuw de ontvanger geflashed en met succes ! werkwijze: eerste terug naar fabrieksinstellingen, toen aan de PC, onvanger via usb aan de computer, ontvanger uitschakelen, TFD-usb starten (filename TF5010PVR-MP 1456 20060720.tfd) knop "download" , onvanger aanzetten, TFD-usb geeft een voortgangs balk en de onvanger telt af en daarna op (controle) en eindigd met "END" in de display , TFD-usb "stop end exit ", onvanger uitschakelen en usb verwijderen. Ik denk dat de vorige keer ik iets te snel was en de procedure niet geheel goed heb doorlopen. Tevens werkt nu ook Altair , geweldig !!! Heb nog niet veel ervaring maar merk kleine verschillen in de menu's Dank voor de support
Gast Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Gisteren avond bij het aanzetten van de ontvanger was het weer zover GEEN HD. Ik ga de ontvanger wel een beetje onbetrouwbaar vinden. Weet iemand of het stroomloos maken van de uitvanger (ca. 5 uur) hier iets mee te maken heeft. Denk er weer over om te gaan downgraden met de software.
Sigma Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 heb je deze tuner zo gekocht of heb je zelf er een harddisk in gezet. het stroomloos zijn van de tuner heeft er niets mee te maken eerder een los contact of een slecht werkende harddisk Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Ik heb de ontvanger 2e hands gekocht en had/heeft een 120GB hd. Mogelijk is deze door de vorige eigenaar er zelf ingezet. Ik zal de verbindingen kontroleren. Is het idee om er een nieuwe WD 250GB IDE (Mycom nu 70 euro ) in te zetten?
Sigma Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Oke dat maakt een hoop duidelijk ik weet dat er harddisks zijn die het niet goed doen. als je een nieuwe wilt kopen koop dan geen WD maar een Seagate of een Samsung harddisk prijs tussen 59 tot 79 Euro Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Dank voor het advies, zal van de week rond kijken naar een van de twee merken. Idee hoe het zit met snelheden( 7200 omw/min ) en cach geheugen ?
Sigma Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 stuur maar even een mail naar mijn E:Mail adress dan krijg je de link van mij klik links op mijn naam voor het adress Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Melle Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Destijds deed bij mij een Maxtor 250GB ATA 133 7200 het niet goed. Gaf verkeerde grootte aan. Maar een Maxtor 200GB deed (en doet) het wel goed. Er zijn goede ervaringen met Samsung. FYI:Seagate heeft Maxtor overgenomen. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 15 april 2007 Geplaatst: 15 april 2007 Ik heb inmiddels de ontvanger opgemaakt en er blijkt een Seagate Barracuda 7200.7 van 120GB in te zitten. Is het wat om deze te vervangen voor een Seagate Barracuda 7200.10 250GB (ultra DMA/100, 16mb, 8,5ms ) op het eerste gezicht zit er behalve de omvang niet zoveel verschil in? Iemand ideeen over de koeling (gelijke een kleine CPU ventilator inbouwen) ?
Gast Geplaatst: 19 april 2007 Geplaatst: 19 april 2007 Ik heb gisteren een 2,5" Toshiba 20GB HD ingebouwd. In eerste instantie zag de ontvanger de HD niet en dacht ik dat het experiment faalde. Bij de tweede keer aanzetten kwam de melding "HD formateren ? " en werd dus de HD wel herkend. Tot nu toe werkt (2 dagen) de HD prima. De voordelen van de (laptop) HD is dat deze fluister stil is en ook heb ik de indruk dat de ontvanger koeler blijft door dat de voeding minder energie hoeft leveren (de 2,5" is 5V, 0,7 A en draait op 4200omw/min). Ik heb nog geen beperkingen gemerkt: opnemen, 2xopnemen, time shift etc. alles lijkt te werken. Ik kan alleen maar een nadeel bedenken dat is de kleine capaciteit (ca. 9,5 uur opnemen) maar voor iemand die videobanden is gewend van max.4 uur, valt hier (momenteel)mee te leven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen