Ga naar inhoud


Grotere Harddisk in Samsung PVR en Uitlezen Flash Software van Samsungs


thijs2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung SMT1100TP met 160Gb. Orgineel ligt er een Seagate in.

Dit is een speciaal type wat niet veel geluid maakt en speciaal voor settop boxen wordt gebruikt.

Ik had eerst een kleine IDE disk van 9Gb erin gezet en disk wordt herkend door de ontvanger en type wordt vermeld in het menu.

Daarna heb ik een nieuwe Western Digital type WD3200JB gekocht maar deze werkte niet in deze ontvanger. Ik had nog een externe USB HDD (merk TARGA) van 300GB liggen. De disk die hierin zat was ook een Seagate (type ST3300831A). Nadat ik deze geplaatst heb wordt deze netjes herkent door de ontvanger in het menu.

Nadeel is dat als je de ontvanger in StandBy zet dat de disk niet in standby wordt gezet zoals met de orginele ontvanger. Dit kan niet met de jumpers op de harddisk worden ingesteld.

Ik heb de 300Gb disk nu helemaal vol staan dus ik kan nu ook zeggen dat het functioneel goed gaat.

En als je toch bezig bent dan raad ik aan om een ventilator-tje op de voedingssteker erbij te zetten. Ik heb gemerkt dat de zowel de orginele als de samsung ST3300831 loei warm wordt. Ik kan de hand niet op de harddisk houden.

Ikzelf heb er tussen de harddisk en de aansluitsteker van de harddisk een verlengsteker met ventilator aangesloten. ventilator aansluitdraden gaan door een bestaande koelgleuf aan de bovenkant en de ventilator ligt op de ontvanger en blaast naar boven. Kan een klein ventilator zijn 5cmx5cm en heeft ongeveer 100 mA nodig. Na een dag aanstaan is de temperatuur van de harddisk stukken beter. Dit in verband met de levensduur van de harddisk.

Deze ventilator blijft helaas wel aanstaan maar ik heb een schakelaartje ertussen gezet om deze uit te zetten.

Ik zal eens kijken of ik een uitgangs-spanning kan vinden die ook afgeschakeld wordt indien de ontvanger in de standby mode wordt geschakeld.

 

Voor geintereseerde gebuikers : de twee connectoren die niet aangesloten zijn op het "moederboard" van zowel de single tuner als de PVR : een 4 polige connector : dit is een seriele communicatie-poort en hangt rechtstreeks aan de microprocessor. STI5518 bij de single Tuner en STI5516 bij de PVR recorder.

Beide microprocessoren hebben een ST20 instuctie-set.

Om deze poort te gebruiken zul je ook specifieke software nodig hebben maar deze heb ik niet tot de beschikking en zal ook niet voor deze ontvangers beschikbaar zijn. Software zal dus van iemand af moeten komen die een look-alike ontvanger heeft. Ik heb diverse ontvangers op internet gevonden die op de Samsung PVR lijken.

 

En de 2x10 pins connector is een Jtag poort. dit is een poort die bij de produktie van de ontvangers wordt gebruikt. Via deze poort heb ik heb namelijk de FlashEEprom van 32Mbit succesvol uitgelezen bij de Samsung PVR en de 8 Mbit flashprom bij een Singletuner.

In de dump files zijn diverse stukken waar geen info staat. Ik moet dus nog kijken of de FlashEEproms een beveiliging hebben om deze gebieden uit te lezen. Volgs specs van deze FlashProms moeten deze uit te lezen zijn. Ik heb nog niet getest of ik de software weer terug kan schrijven.

Datasheet/Specs van de microprocessor zijn met een beetje moeite op internet te vinden ( 300 bladzijden).

Ik moet de twintuner SMT1100T nog onderhanden nemen. Deze heeft ook een Sti5518 processor en Jtag connector. Indien er genoeg belangstelling is wil ik het bovenstaande uitvoeriger beschrijven en alle tools vermelden die ik gebruikt heb en alle info die ik heb verzameld van internet.

Indien er bruikbare tools zijn voor Conax dan zou ik deze tools graag willen ontvangen.

 

Verder zoek ik nog verlopen KPN digitenne kaartjes waarmee ik aan de slag kan.

Ik heb wel een abbo lopen maar ik wil dit kaartje niet verprutsen.

Ik heb een DigiTop PC kaart en kan met behulp van ProgDVB en de plugin CnxCam en een Mastera programmer het digitene kaartje uitlezen op serienummer en UA.

Ik kan helaas GEEN maandcodes uitlezen Ik krijg via deze opstelling ook de activatie en maand-updates binnen.

Dus als iemand nog een verlopen kaartje heeft liggen dan ben ik geintereseert.

Portokosten worden vergoed.

 

Ik hoop dat ik met deze info andere mensen verder kan helpen en misschien zijn er personen die bekend zijn met de ST20 instruktieset van de microprocessor en eventueel de orginele software kunnen aanpassen om er mooie dingen met te kunnen doen of de functionaliteit aan te passen of te verbeteren. Maar zeker is dat dit veel tijd vergt.

Verder zijn op en aanmerkingen altijd welkom.

 

Groetjes, Thijs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...