Zwozwedra Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 In de event-viewer, bij het system krijg ik steeds de volgende foutmelging: "The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID {BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1} to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.". Gezocht op Windowqs en Google, en een oplossing gevonden die zegt de betreffende CSLID (BC...) op te zoeken bij de component-services, en daar de nodige aanpassingen (machtigingen) te doen. Er is maar één probleem, IK VIND DE BETREFFENDE CSLID OF ZIJN NAAM NIET in de component-services. Ook gekeken welke programma's er opstarten, en eventueel van deze service gebruik maken maar niets gevonden. De naam van het programma, verbonden aan de CSLID is MSVCAP~1.exe, en is een prg van NVidia. In mijn geval kan dit van de chipset zijn (Asus A8N deluxe met Nvidia-chipset) of van de video-kaart (MSI Nvidia 7600GT). Verder werkt de PC wel schijnbaar perfect. Kan iemand mij verder helpen? Jan
Zwozwedra Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Geplaatst: 12 april 2007 Het probleem is opgelost, heb gegoogled met de CSLID en een oplossing gevonden bij Nvidia Jan
Con Geplaatst: 12 april 2007 Geplaatst: 12 april 2007 Ik heb hetzelfde een slordig jaar geleden meegemaakt. Toen wist óók niemand raad. Wat was nu de reden? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zwozwedra Geplaatst: 17 april 2007 Auteur Geplaatst: 17 april 2007 Klik eens op deze link . Hier staat de volledige uitleg en de opossing. Sorry voor de late reactie, maar een paar dagen te druk gehad. Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen