Gast Geplaatst: 13 april 2007 Geplaatst: 13 april 2007 heb bij mensen een quad lnb geplaatst en twee ontvangers bijgeplaatst,word er nu een ontvanger uitgeschakeld verdwijnt er bij de rest even het beeld en komt dan weer terug. heb de lnb al vervangen. wie kan me helpen
trust Geplaatst: 13 april 2007 Geplaatst: 13 april 2007 Zitten daar toevallig Echostar ontvangers bij ? Geef eeens wat meer info . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Ik vermoed dat bij het uitschakelen van de één, de LNC een andere ontvanger "zoekt" die de spanningsverzorging levert. Da´s lastig en zou een effect zijn dat mij mateloos zou irreteren en ik zou geen oplossing weten. Puur vermoeden dat het probleem bij de LNC te zoeken zou moeten zijn, met een te kleine buffer condensator om de uitval even op te vangen, of het ontbreken van een "wired OR" 4-diode matrix. Het kan ook zijn dat je een brom loop hebt opgebouwd door het aansluiten van ontvangers op verschillende net-fases. Je zou met het aarden van de ontvangers kunnen experimenteren. Meet eens de spanning van de F-connector aansluiting aarde ten opzichte van de spanning op de mantel van de coax kabel. Die zou theoretisch nul volt moeten zijn, maar een lekstroom is haast onvermijdbaar. Is die lekstroom te hoog, kunnen er onverklaarbare dingen gebeuren bij het aan of uitzettten. De lekstroom is te reduceren door de ontvangers individueel te aarden. Probeer ook eens een LNC van een ander merk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen