Gast Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Ik wil graag Hispasat ontvangen, maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen hoe de signaalsterkte is in combinatie met een 60 cm Triax.
sheeplover Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Met mijn 78 cm Triax had ik altijd beeld. Ik denk dat met jouw diameter het een en ander erg weersafhankelijk zal zijn. Groetjes van John uit Den Bosch
cookie monster Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Achter het raam: Met een 55cm lukt de ontvangst van de meeste transponders , uitgezonderd , de meeste feeds zijn net te zwak of veeeel blokvorming , soms lukken ze wel !! http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rt=all&vc=1 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
StevenS Geplaatst: 14 april 2007 Geplaatst: 14 april 2007 Ik denk dat 't onder normale omstandigheden wel gaat lukken. Op mijn installatie komt de 30W net zo hard binnen als 19E. Veel kijkplezier! Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen) Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne
Mr DVB Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Citaat: Ik wil graag Hispasat ontvangen, maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen hoe de signaalsterkte is in combinatie met een 60 cm Triax. Nadat ik gisteravond bij wat expirimenteren in de achtertuin met mijn Zehnder Multimo schoteltje (zie afbeelding hiernaast) een signaallock kreeg op <12.092 V 27500> was ik er bijna van overtuigd dat dit signaal van de Hispasat op 30° west afkomstig was, maar bewijzen kon ik het nog niet. De Hispasat bevindt zich net aan de voorzijde van de woning, en nu ontving ik hem waarschijnlijk toch in de achtertuin ... Vandaag een Medion 60cm schotel voorzien van een Philips SX1019 lnb, bevestigd aan een paal op 6 meter afstand van het huis en vervolgens uitgericht met behulp van een Digisat Pro. Resultaat alle MCPC transponders (symbolrate 27500-30000) worden zonder problemen en met een goed signaal ontvangen. Transponder <11470 H 3400>, een SCPC signaal, geeft echter bij vlagen beeld en geluid. Waarschijnlijk kunnen deze en andere SCPC-transponders van de Hispasat in Nederland (net) niet met een 60cm schotel worden ontvangen. Samengevat: Wanneer het met een eenvoudige 60cm schotel lukt om, bij welliswaar zeer mooi weer, alle MCPC transponders van de Hispasat met een goede signaalsterkte te ontvangen, dan moet dit zeker ook met een Triax 64cm schotel gaan lukken. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Mr DVB Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 P.S. Ook bij bewolkt en regenachtig weer blijven alle MCPC transponders zonder uitval of blokken zichtbaar met een 60cm schotel*. * = Medion 60cm schotel voorzien van een Philips SX1019 lnb LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen