Ga naar inhoud

Fatal error 1334 op mijn HP C6180 printer met Windows XP

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De hele dag al bezig geweest. Op de MAC was de soft zo erop gezet, maar XP doet echt moeilijk. Eerst kon hij de MSI files niet vinden, omdat XP in een hele vreemde folder aan het zoeken was.

Ik heb deze folders aangemaakt en de MSI's erin gzet. Vervolgens de error als op de bijlage. Ik heb precies gedaan wat HP support zei, maar er verandert niets. Ik krijg steeds deze error.

1348775-Fatalerror.gif

Ik heb hetvermoeden dat ik in windows iets moet uitschakelen. (File beveiliging of zo), maar weet niet wat.

Iemand een idee???

Groet, JJK

post-20440-1318259169,022_thumb.gif

Geplaatst:

zou je kunnen kijken of er op hp sites al drivers aangeboden worden...

laad die dan op de pc en installer hem eens zo...?

de melding geeft echter ook aan dat er iets niet gevonden/gelezen kan worden.. misschien is je cdromdrive bagger

kun je ook via een netwerkshare de cd drive van je mac gebruiken en je drivers via netwerk installeren?

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Citaat:
zou je kunnen kijken of er op hp sites al drivers aangeboden worden...
laad die dan op de pc en installer hem eens zo...?

De laatste drivers zitten erop. Er wordt op HP ook niets nieuws aangeboden.

Citaat:
de melding geeft echter ook aan dat er iets niet gevonden/gelezen kan worden.. misschien is je cdromdrive bagger
kun je ook via een netwerkshare de cd drive van je mac gebruiken en je drivers via netwerk installeren?

Ik heb de soft (300Mb) van de HP site afgehaald en via C-Drive de installatie doorgevoerd. Zelfde resultaat.

Het gekke is dat de file die hij zegt niet te kunnen vinden er gewoon is.

Groet,

JJK
Geplaatst:

Phoe lang geleden dat ik deze zag ook met HP, we hebben toen de windows CD gepakt en handmatig deze cab data1.cab in het zoek pad van de HP printer gezet en toen was alles ok.

Het is dus niets uitschakelen maar iets van je windows cd op je HD zetten. Waarom? Ik zou het niet weten maar het is een bekende melding in mijn ogen die wel vaker langs komt.

Nu heb ik geen MAC maar windows blijft windows en de melding is ook zelfde dan zal de oplossing er ook wel gelijk aan staan maar pin me er niet op vast.

Geplaatst:

Goed, en nu zie je hem al hangen..........

Weet je nog welke files dat waren?

Groet, JJK

Geplaatst:

Volgens mij deden wij enkel op win cd die cabfile zoeken en hem daarna in zoekpad van printer plaatsen, helaas kan ik dit momenteel niet terug zien de voeding van deze pc is kaduuk en wordt pas vervangen na de verhuizing, ik zit dus al tussen de dozen. En onze HP printer is dus nu ook werkeloos totaal niet meer aangesloten dit is trouwens een HP PSC 1510 All In One maar weet nog goed dat toen we hem net hadden we het zelfde probleem ondervonden. Toch even de windows cd afzoeken voor die cab file want de printer heeft er bestanden van nodig schijnbaar.

Geplaatst:

Hij zoekt tijdens de installatie naar Data1.cab en Photogallery.cab. Beiden komen niet voor op de XP CD. Echter, alle tips zijn welkom, dus ik gooi gewoon alle cabs van de XP in de installatie folder en kijk of het werkt.

Groet,

JJK

Update: Helaas is het niet gelukt. Hij vind nog steeds de betreffende file niet.

Geplaatst:

Mijn Vrouw zegt en die deed de install dat je ook op je cd´s van HP moet kijken, volgens haar is het niet zo makkelijk op te lossen en moet je de cab files van je windows maar even laten staan en nu op de bijgeleverde CD´s van HP verder zoeken en dan zou je dit probleem op moeten kunnen lossen. Mocht het probleem naderhand opgelost zijn kun je die cab files weer deleten van de windows CD. Ik heb net even geprobeerd de PC met de kapotte voeding te booten maar na 20 secs nokt die er mee helaas en kan ik niet in de HP directory kijken.

Geplaatst:

Het probleem is dat als de fout komt het een Fatal Error is. Dus, de installatie wordt afgebroken. Dit in tegenstelling tot andere instalaties, waarbij je inderdaad overal kan gaan zoeken naar de betreffende file. Het probleem is tevens dat de file zich WEL in die Data1.cab file zit, maar HP setup "ziet" hem niet.

Groet,

JJK

Geplaatst:

Ik geloof dat deze driver bedoelt is voor in een bedrijfs omgeving. (Netwerk). Ik heb hem toch even geprobeert, maar het resultaat is hetzelfde.

Groet, JJK

Geplaatst:

ik zie ook wel eens op cd's of tussen installatie bestanden een > Install.ini staan

daarin staat welke bestanden waar gezocht worden

als je die Install.ini archive attribute hebt gegeven (dus niet read-only) kun je hem editeren / dus ook op een andere plek zoeken en laten halen tijdens installatie.

Citaat:
dus ik gooi gewoon alle cabs van de XP in de installatie folder en kijk of het werkt.

neem nou dat je dat dll ergens anders vindt van gelijke versie

dan zou je die ook middels deze methode kunnen meeinstalleren.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

hoi,

De fout ben ik ook al tegengekomen.

Maar is het niet zo dat je eerst alles terug moet verwijderen wat met je printer te maken heeft.

Vervolgens de oplossing(en) van hp uitvoeren en dan pas je printer terug installeren?

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
Citaat:
hoi,

De fout ben ik ook al tegengekomen.

Maar is het niet zo dat je eerst alles terug moet verwijderen wat met je printer te maken heeft.

Vervolgens de oplossing(en) van hp uitvoeren en dan pas je printer terug installeren?

mvg

Ja klopt. Maar dat gaat automatisch. Hij vindt het bestand niet, breekt de instalatie af en zegt dat je de PC opnieuw moet opstarten. Al zo vaak gedaan, maar het verandert niets.

Groet, JJK
Geplaatst:

Bedankt, maar helaas staat er niet zo'n file op de CD. De enige twee programma's die een foutmelding geven zijn HP Imaging device functions en HP photosmart Premier.

Op zich kan ik gewoon printen. Alleen het scannen lukt niet.

Groet, JJK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen