Ga naar inhoud


bladeren aan de boom beeld weg


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

@Tonskidutch,

 

Gefeliciteerd, dan komt nu de tijd van genieten..... :D

niet alleen van bomen met bladeren, maar ook van vele posities !

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om te beginnen alle bouten, moeren en ringen van RVS nemen.

en voor de veiligheid alles met een rvs kabelje 4 mm aan elkaar verbinden.(hoeft niet strak te zitten)

 

Verder is dit natuurlijk een hele mooie stek en uh 70 Oost wordt een makkie net als West. Je hebt een plek die de feedhunters graag zoeden willen.

 

Sucses

 

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

zo...

 

na heel lang wachten

na heel lang uitkienen

na heel lang proberen een datum prikken (dat ik en mijn helper kon)

 

staat mijn t55 op 12 hoog

hirschmann koka 799 (100 meter verbruikt voor twee verbindingen tot in de woonkamer)

inverto twins + titanium sigles met 2 triax mfd41D diseqc's

EN DE T55

 

een foto maken ben ik vandaag helaas vergeten te nemen, maar die houd ik jullie tegoed (zal gelijk ook wat concurenten fotograferen)

 

de voorzitter en secretaris van de V.V.E. kon enkel ermee leven dat de coaxkabel bovendaks kort was (anders moest er een RVS goot worden aangelegd)

 

we hebben (snuffer en ik, met dank aan hem voor de expertise) dus de tegelvoet direkt naast de ontluchtingskap van de niet meer in gebruik zijnde vuilstortkoker de tegelvoet en dus schotel geplaatst.

we hebben ook twee coax-jes getrokken voor twin en optionele uitbreiding

 

ik vond het trekken van de kabel het vermoeiendst

snuffer (dacht) dat het uitrichten het lastigst zou worden

maar na veel heen en weer lopen tussen mijn woning en het dak waren we met zeer goede signaalsterkte na 2 uur klaar.

en ik mag zonder schaamte zeggen dat het er puik bijstaat.

 

knetterhard signaal / doorsnee allemaal boven de 90%snr en 88%agc (nergens BER)

 

zoals al beloofd zal ik de foto's nog gaan plaatsen in het welbekende subforum : fotogalerij van leden installaties

 

je kunt echter wel stellen dat al met al alles errug lang geduurd heeft voordat die schotel eindelijk op het dak staat van een V.V.E.

 

overigens onze concurent op het dak (die een dag eerder de wok had LATEN plaatsen door een professional!) had telbare fouten gemaakt die hem door de V.V.E. niet in dank zal worden afgenomen alsmede dat het wind water effect op de door hem geplaatste schotel en bedrading nog parten zal gaan spelen.

 

coax op de watervoerende folie (dus altijd nat) onder het dikke grindbed

coax over scherpe hoeken van ballasttegels gevoerd (dus schuren en slijtage)

{moet wel bekennen dat zijn visiosat een mooi wokje is dat beter had verdiend geinstalleerd te worden door die Professional)

 

cheers

 

je begrijpt ik ben volop blij :D

 

 

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
zo...

(dacht) dat het uitrichten het lastigst zou worden
maar na veel heen en weer lopen tussen mijn woning en het dak waren we met zeer goede signaalsterkte na 2 uur klaar.
en ik mag zonder schaamte zeggen dat het er puik bijstaat.

knetterhard signaal / doorsnee allemaal boven de 90%snr en 88%agc (nergens BER)





Uhm???
Heen en weer lopen tussen de wok en het huis???
Om uit te richten??
Wat zijn jullie in godsnaam aan het klungelen geweest?

En je dan druk maken over een concurrent die z'n kabeltjes volgens jullie niet netjes wegwerkt?
Natuurlijk mag een coax in het grint liggen; dat gaat echt wel 10 jaar goed hoor......:-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

ja hoor je leest het verkeerd (denk ik)

 

is echter wel 7 verdiepingen hoger en niet in je tuin of balkon

en uh een moet de kabel voeren door een ontluchtingskapje van de stortkoker

en uh een moet de kabel trekken in hurkzit in een donkere stortkoker opening in het apartement

 

DUS niet klungelen om uit te richten... dat was in drie minuten per mobiel telefoon geregeld zonder professionele meetapparatuur. (de hele T55 was namelijk met nieuwe LNB's al op het balkon exact ingesteld en uitgericht - enkel de richting moesten we op het dak effe opnieuw vinden)

 

Ik maakte mij niet druk over de concurrent maar zag en oordeelde snel en adequaat.

(overigens heeft de desbtreffende mij vooraf benaderd een gemeenschappelijke opstelling te maken die echter fysiek niet mogelijk was door de afstand horizontaal >> en dus rvs kabelgoten nodig maakte volgens de bliksenafleidingsvoorschriften en dakdekkerrichtlijnen welke ongelooflijk duur zijn op het dak)

 

De voorzitter van de V.V.E. maakte zich druk daar hij in vergelijking met "de onze" installatie die eerder geplaatste installatie kon inschatten inzake de richtlijnen en normen.

 

het was de voorzitter (en mij) duidelijk dat die satelliet antenne installateur zich snel (1 uur sneller) van zijn taak gekweten had.

 

 

Als we al veel discussies en berichten inzake "het mogen plaatsen " van een antenne lezen is de zorgvuldigheid wel op zijn plaats

 

of je dat begrijpt weet ik niet.

 

doei

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wordt genieten, gefeliciteerd.

Ik heb indertijd ook op mijn gemak mijn Wavefield op het terras afgeregeld, en toen het geheel het dak op gesjouwd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, sorry, maar dan moet je toch echt duideljker schrijven; op het oog stond er toch echt dat jullie 2 uur bezig geweest waren met uitrichten, in combinatie met heel veel heen en weer geloop! :-)

 

En laten we het nu maar niet hebben over het narichten met behulp van een GSM.......

 

En uiteraard werkt die installateur wat sneller, en zal hij zich niet bekreunen over creatief met kurk, oftewel het dommig wegwerken van de coax in onnodig PVC leidinkjes en bochtjes.

 

Dat kan immers iedere boerenlul zelf, en die installateur kost per uur wat meer dan een leerling/electroboer.

Bovendien heeft de goede man, als het een vakman is, het zo druk dat íe niet op dat soort dom werk zit te wachten om de dag te vullen......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi,

70 oost is net effe te ver wegens de liftopbouw
zie afbeelding

maar we hebben wel een enorm bereik... laugh

cheers


hoe heet dit progje? ik heb een dish op de 9e hier :P zou ook graag zo'n afbeelding willen maken wink

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...