Ga naar inhoud


Cubecafe PLI Helenite (enigma)


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Ja, misschien wel. Alleen jammer dat je voor drivers helemaal afhankelijk hent van een enkele hobbyist. De cubecafee wordt geleverd met standaard DGstation software, waar je dan een door hobbyisten gemaakte enigma image op kunt zetten. Voor zover ik het begrepen heb draaien daarin de drivers van Dream Multimedia die gepached zijn zodat ze werken op een cubecafee. Dat wil zeggen dat als die onwikkeling stopt, je helemaal aan de genade van hobbyisten overgeleverd bent en ik kan me zo voorstellen dat er maar een paar stervelingen op deze aarbol in staat zijn om DVB API wijzigingen en dus nieuwe drivers wederom te patchen. Als dat niet meer het geval is, zit je tegen die tijd dus vast aan een oude enigma versie want een oude driver kan dan niet meer overweg met een nieuwe enigma versie. Ik december 2006 heeft Dream hun DVB API voor diverse boxen nog gewijzigd, hoorde ik vandaag.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ron,

 

Wij moeten eea wel relativeren tov de prijs/kwaliteit tov de Db 500s en 600s.

 

Je krijgt voor de prijs van een DB500 een DB600s met betere hardware.......

 

Feit is dat de huidige enigma en drivers van SF Team wel stabiel werkt met de huidige drivers en dat is voor mij voldoende. De basis van enigma is een versie die flink uitontwikkeld is en dus stabiel werkt. Voor de meeste is dit de tweede ontvanger waar hoogstens af en toe een nieuwe softcam op geinstalleerd wordt.

 

Daarnaast moet men niet onderschatten dat het Oostblok deze ontvanger omarmt heeft als Dreambox kloon en er een redelijk actieve Linux groep achter zit. natuurlijk is er een willie wortel die het voorwerk heeft gedaan (Sandali), maar de basis is gewoon stabiel.

 

Daarnaast is de Dg station hardware gewoon beter dan de DB 500 en 600 hardware, en zijn niet op kosten gespaard zoals mindere voedingen en een kast waar men zelfs bespaart op een led displaytje, De DB500/600 ziet er gewoon niet uit (te goedkoop voor zijn prijsklasse). DG station is tevens ontwikkelaar en fabrikant van de hardware, men heeft dus alles in eigen beheer. Dream is van de chineesjes afhankelijk en de aanvoer van hun onderaannemers, dan is men qua hardware toch van andere zaken afhankelijk en worden er regelmatig onderdelen verwisselt als deze weer goedkoper te maken zijn of de aanvoer stokt.

 

Maar feit blijft dat je van derden afhankelijk bent, maar van DG station ontwikkelaars hadden jij en ik toch al geen hoge pet op. Maar de ontwikkeling van enigma 1 staat ook niet meer op een hoog pitje bij Dream.

 

De combinatie betere hardware met de huidige stabiele enigma drivers vind ik dus een zwaarder argument dan het risico dat er toekomstige drivers niet ondersteund worden. Daarnaast is de prijs ook nog lager van de Cube Cafe en is er geen discussie over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en hardware door DG station.

 

En in het slechtste geval kan men altijd terugvallen op de originele firmware/images, de ontwikkeling hiervan gaat toch wel door bij DG Station.

 

 

 

Mark

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...