Ga naar inhoud


[Topfield 4000plus PVR] Harddisk vragen


Gast lianne28

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb dan eindelijk de ontvanger die ik graag wilde maar is het ook mogelijk om zelf de HD te vervangen voor een grotere? Waar moet ik opletten en wat voor soort schijf zit er in IDE?

 

Groetjes Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een gewone IDE-schijf die je dus gewoon kan vervangen.

Ik weet niet tot hoe groot de harde schijf mag zijn, ik heb er nu 120 GB in zitten en deze draait zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan,

 

ben ook een beetje met de HD schijf bezig geweest. Ik denk dat de 4000 serie wat betreft aansluiting gelijk is aan de 5000 dus IDE en een 12v/5v voeding. Wat betreft wat wel en niet werkt worden in de diverse sites wat merken en afmetingen genoemd (Samsung, Maxtor, Seagate) 300GB is geloof ik een beetje de bovengrens.

 

Mijn Seagate 120GB Barracuda 7200.7 was een beetje onbetrouwbaar en luidruchtig.

Het meest handige is als je een winkel hebt waar je wat merken/afmetingen mag uitproberen.

 

Lees ook eens mijn wel en wee met mijn TF5010PVR-Masterpiece , succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden, ik ga morgen namelijk naar Dortmund naar een beurs en voorgaande jaren was er ook een computerbeurs bij. Voorheen waren de prijzen in Duitsland voor computers en randapparatuur wat goedkoper als hier. Zal eens kijken wat een 120 GB schijf kost daar.

 

Groetjes Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen ervaring met het uitwisselen, maar ik heb dit een tijdje geleden wel overwogen en hierbij enig speurwerk gedaan.

 

Vooral op duitse forums werd hierover veel geschreven en daar werd gemeld dat vooral de Samsung-schijven probleemloos in de Topfield werken, het typenummer van een 160gb is sv1604n. Succes.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Welke schijf zit er nu in?

Ik heb gemerkt dat de 4000plus niet met iedere schijf werkt, ik heb er nu een Seagate van 160 GB in gezet en die werkt goed.

 

En welk programma gebruik je (eventueel) om de bestanden van de Topfieldschijf op de pc te zetten? Het voor de 4000 (zonder plus) gebruikte programma TFCopy werkt niet met de plus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...