Ga naar inhoud

[TF 5510pvr] Iemand ervaring met een Conax Free-X TV card in embedded slot?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor Free-X TV zijn ook kaarten te verkrijgen met Conax codering.

In principe zou deze kaart dus moeten kunnen werken in het embedded Conax slot van de 5510.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst:

Geen ervaring met Free-X maar wel met de ingebouwde conax cam, die werkt hier perfekt met het noorse, in conax gecodeerde, cd pakket.(sneller beeld als met de aston op de nederlandse kanalen)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

Oldebroek, welke software versie heb je in je Topfield?

Ik heb de card nu binnen maar deze wil niet draaien. Als ik de kaart erin steek dan blijft de Conax keuze in het menu gedimd. Slechts een enkele keer is het me gelukt om de kaart via het menu te kunnen benaderen. Op dat moment begint het beeld op de CD zenders ook te blokken. Het lijkt me dat de software van de embedded Conax CAM niet lekker draait in mijn geval.

Geplaatst:

Heb je het ook geprobeerd met de cam eruit die je gebruikt voor Canal Digitaal?

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Aston CAM eruit, daarna opnieuw opstarten met de Conax smartcard erin. Dit geeft hetzelfde probleem.

Geplaatst:

Draai hier met de laatste firmware van Topfield dwz jan-2007 maar het kan zijn dat de firmware voor de 5510 anders is dan die voor de 5500?

Het enigste 'probleem' hier met de conax cam ontstaat als ik de X-cam gebruik (die denkt dat ie OOK conax moet decoderen) dan kiest de TF vaak de verkeerde cam en moet ik een paar keer 'heen en weer zappen' om beeld te krijgen.

Maar gebruik sinds 2 of 3 firmware updates terug alleen nog maar de aston 1.07, die had met eerdere firmware problemen met 'springen' in de opnames (werkt nu perfekt)

Of je conax cam is kaduuk of het is de 5510 firmware denk ik.

groet uit het hoge noorden

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen