Ga naar inhoud

win 98 en online radio

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb in mijn schuur een oude pc staan die met win 98 is uitgerust.

XP is geen optie daar hikt hij in.

Ik zou graag naar bv radio 538 willen luisteren via bijvoorbeeld deze site: www.radiofm.nl maar op een of andere manier lukt dat niet.

Ik vermoed dat de mediaplayer versie 9 te laag is om dat te kunnen.

Updaten gaat niet zover ik begrijp. Als ik dat probeer krijg ik de melding:

player is up to date.

Kan iemand mij vertellen of er een andere oplossing is?

Welk programma moet ik installeren om toch te kunnen luisteren of is het niet mogelijk op een win 98 machine?

Mvg Satkijker.

Geplaatst:

Hallo,

WIndows 98 is echt niet te laag, en windows mediaplayer 9! al helemaal niet, dat is de nieuwste die voor 98 is gemaakt, maar als er WMP 9 opzit dan moet er wel XP op kunnen omdat je voor WMP 9 echt wel minimaal een pentium 3 nodig bent wil het een beetje lekker werken. en een beetje meer informatie over de computer zou ook wel handig zijn.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Dank voor je snelle antwoord

De computer is een echte degelijke pentium 2 met 128 mb ram.

Wat er dus gebeurd als ik naar de radio site ga is dat alles wel gewoon werkt maar als ik een radiozender aanklik de melding "gereed" in de player verschijnt en verder doet hij niets. Lijkt mij een beetje een compatibiliteit probleem.

De computer speelt wel gewoon mp3 af en verder overal geluid behalve op de site's waar ik het zo graag zou willen....

Mvg Satkijker

Geplaatst:

dan moet je eens kijken op de site van Microsoft of er ook nieuwe codecs zijn,

en mischien als de firewall uit staat (ik weet niet of die er ook opzit)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Er is geen firewall voor zover ik weet.

Een xp machine die naast de win 98 machine staat doet het gewoon wel. Dus firewall is in mijn ogen niet de oorzaak.

Codecs wellicht.

Nog nooit gedaan, ik ga naar de site van microsoft en dan zoek ik op codecs voor mediaplayer 9 neem ik aan?

Maar misschien een domme vraag, als de mediaplayer up to date is moeten de nieuwste codecs er toch inzitten?

Satkijker

Geplaatst:

het is de nieuwste speler gemaakt voor windows 9X, bij windows XP zijn ze al bij WMP 11 dus je zou kunnen proberen of je die codecs erin kunt krijgen.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Tis gelukt.

Mediaplayer 9 opnieuw geinstalleerd, en gewoon geluid.

Dank voor de reacties.

Geplaatst:

Probeer anders eens WINAMP als mediaspeler dan heb je ook de nieuwste codecs erbij.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen