Gast Geplaatst: 23 april 2007 Geplaatst: 23 april 2007 Soms heeft-ie het: mijn 42PF5411 reageert niet op de afstandsbediening. Ik weet zeker dat het niet aan de AB ligt, want op de 5-in-1 van mijn DSX7073 reageert-ie dan ook niet. Wel op de knopjes aan de zijkant van het scherm. Spanningsloos maken en dan weer aansluiten helpt ook niet. Omdat het een intermittent probleem is wil ik nog niet terug naar de dealer. Heeft iemand een idee ? Mvg, Wim.
Beobuddy Geplaatst: 23 april 2007 Geplaatst: 23 april 2007 Van plasma is bekend dat deze infrarood signaal uitstraald. Er zijn schermen die daar gevoelig voor zijn en de ir-ontvangst a.h.w. blokkeerd. Voor dergelijke schermen zijn er filters die dan de straling van het scherm tegenhouden. Dus misschien staat er iets voor het scherm die die straling terugkaatst naar de ir-ontvanger waardoor deze minder gevoelig wordt? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2007 Geplaatst: 23 april 2007 Citaat: Van plasma is bekend dat deze infrarood signaal uitstraald. ah en wie weten daarvan? heb je bronnen anders dan "van horen zeggen" ? ik ben het nog nooit tegengekomen, deze stelling... maar niet wetende zulke eigenschap van plasma-display is de stelling dus niet per definitie onzin, dus graag bewijzen of bronnen opdat we bijleren. sommige infrarood censors hebben een minieme "kijkhoek" waarop ze het per afstandbedining signaal echt zien en ontvangen voorbeeld: de dreambox dm 500 is heer en meester in het loodrecht tov je afstandbediening ontvangen van signalen... cheers Second Life Mungo Parker
Beobuddy Geplaatst: 23 april 2007 Geplaatst: 23 april 2007 Ik hoef natuurlijk niets te bewijzen. Maar dit berust op eigen ervaringen met een vooraanstaand duur deens audio/video merk. Dit merk heeft onlangs zelf een nieuwe ir-ontvanger uitgebracht waar een filter in zit. Deze ir-oog is een los ontvangertje dat op de muur bevestigd hoort te worden. Door de straling van de plasma reageerde de set soms niet. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 24 april 2007 Geplaatst: 24 april 2007 Hallo Beobuddy, Bedankt voor je bericht. Er staat niet iets voor het scherm, maar ik ben wel benieuwd of meer mensen last hebben van het probleem zoals jij het beschrijft. Mijn complete set bestaat uit DSX7072, 42PF5411, FR965 surround set en een DVDR7300H. Alles Philips. Kan het zijn dat de plasma een half-affe IR-code ontvangt (bedoeld voor een van de andere apparaten), waardoor de IR-decoder in een niet-gedefinieerde situatie komt te staan ?
lemoi Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 effe over dat (te) duurs deens merk. Mocht het scherm een probleem zijn dan hoogstwaarschijnlijk alleen met het dure deense merk en hun AB's. De AB's van dit merk gebruikt een hogere frequestie voor de IR signalen. Wat wel invloed kan hebben is licht (zonlicht, TL..) of te veel reflecties -> de IR ontvanger moet het "juiste" signaal maar een keer krijgen ofwel de reflbijecties wegfilteren. Staat er veel silver kleurig apparatuur omheen ( het IR oogje)? Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
lemoi Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 nee, Ir decoder zal niet gauw in een ongedefinierde staat komen. het kan wel zijn dat ie door de reflecties een ander "functie" denkt te ontvangen die deze TV misschien niet heeft (maar misschien het platform waarop deze TV gebaseerd is wel heeft) en dus daar effe mee bezig is Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand Philips 7072, 2000, 5400 (7005) Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF
Gast Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 Heb de TV inmiddels laten repareren. Het lag in ieder geval niet aan het printje waar de Ir-ontvanger op zit. Wim.
Cool_Mod_E Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 Ik heb ooit eens iets vergelijkbaars gehad. Toen bleek (na veel zoeken) dat 1 van mijn andere afstandsbedieningen een "hangende knop" had waardoor de sensor min of meer verblind werdt door die A.B. m.a.w.: verstop je andere A.B. eens onder een kussen als het probleem zich weer eens voordoet ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen