Ga naar inhoud


zenders kwijt na uitval mediamaster 9500+andere kuren


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb reeds 9 jaar een Nokia mediamaster 9500. Nu werkte deze altijd prima totdat hij 4 jaar geleden op een dag vastliep en er vier kruisjes in het display verschenen. STUK, dus ik het apparaat laten repareren bij de satteliet handel. Hij heeft toen een aantal maanden goed gefunctioneerd en hij werkt nog steeds goed maar er zijn toch een aantal dingen die af en toe gebeuren waar ik mijn vraagtekens bij heb, zoals:

 

- het kijken naar bepaalde franse of duitse zenders waarna de decoder zomaar na 10 minuten uit zichzelf uitvalt en opnieuw opstart, soms komt de melding error 5 in het display.

 

- indien ik bijv. 495 kanalen heb en ik zoek nieuwe en ik heb er dan uiteindelijk 525 en ik zap of kijk door andere zenders dan een nederlandse zender dan valt de decoder weer uit en ben ik de nieuw gezochte zenders ook weer kwijt, dan heb ik er weer 495.

 

- Soms als ik kanalen zoek dan loopt hij vast en moet ik de stekker eruit trekken om hem te stoppen, kan er voor de rest niks meer mee.

 

- Indien ik soms teletekst wil bekijken dan vind de decoder geen telekest. (staat er 100 in het rood of wit) Ben er wel achter gekomen dat even uit/aan zeten dit weer verhelpt maar het hoort volgens mij niet.

 

- Soms als ik bijvoorbeeld op het pijltje vooruit druk om een kanaal verder te gaan, dan gaat het volume harder in plaats van een kanaal vooruit of als ik juist het volume harder of zachter wil doen dan gaat hij een zender vooruit. Dit probleem heeft hij pas sinds hij een keer gerepareerd is bij Nokia zelf.

 

Ik heb in ieder geval wel de nieuwste software van canal+ (c+2.5), maar ik weet niet of iemand nog weet of hier wat aan te doen is? Zijn het gewoon kinderziekten want het was wel een van de eerste digitale decoders.

 

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites


de canaal plus software is beperkt in het aantal kanalen

mijn advies zou zijn om de box software eens geheel incl bootloader te verwijderen met een bdm en dan te voorzien van bijv dvb2000 of open source,

of noman als er nog een gewone irdeto cam inzit (zeer waarschijnlijk)

zou ik dvb200 beta 8 of open source kiezen

en je hebt weer een ontvanger waar een paar duizend kanalen in kunnen

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit volgens jou zeg maar gewoon op zijn limiet qua kanalen. Maar volgens mij kunnen er 999 in want verder gaat hij niet en ik zit nu op 400 nog wat. Ze komen er soms ook wel bij en blijven ook, maar andere kanalen weer niet. Dan valt hij uit en pats kanalen weg.

 

Je hebt geen idee wat de oorzaak daarvan is of wat die andere problemen kunnen zijn. Is er eventueel nog vergelijkbare nokia software beschikbaar?

 

alvast bedankt

 

groetjes Boertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

de c plus software is ECHT beperkt in kanalen je hebt al geluk met 400

meestal begint boven de 300 de elende al

met zoeken vindt de ontvanger er dan meer maar zodra de ontvanger

in standby heeft gestaan zijn ze weer verdwenen gewoon omdat al het grafisch

in de c plus soft zoveel geheugen nodig heeft dat er te weinig over blijft voor de kanalen

dus andere software is de oplossing wat betreft grafisch is dvb 2000 beta8

het mooist , open source en noman wat dat betreft wat minder maar wat

betreft mogelijkheden tot ontvangst ZEKER niet minder

aan jou wat je erin zet

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bedankt man!

 

Die Canal+ troep zorgt dus weer voor al het ongemak. Het is grafisch heel mooi beeld, de Nokia heeft ook een goede tuner. Maar jammer dat ze niet nadenken over het geheugen. Het beeld is scherp, maar het is vervelend als hij soms uitvalt omdat de nokia het qua geheugen even niet trekt. Ik zal eens kijken wat ik doe, op zich kijk ik niet naar bijna alle 500 tv kanalen. Ik heb er ook niet echt meer nodig.

 

Heel erg bedankt voor je hulp, weet ten minste waar het aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...