Ga naar inhoud


[ 500 ] Pli helenite zenderlijst troubles


paardengek

Aanbevolen berichten

Wanneer ik PLi via de stabielste manier ( dreamup met flash erase en daarop vervolgend terug naar fabrieksinstellingen ), staat er in Pli een standaard zenderlijst.( Alzeera op 1 i.p.v. nederland 1 )

Deze lijst is te overschrijven door drie manieren:

 

Via de blauwe knop een nieuwe zenderlijst downloaden / installeren

 

Via dreamboxedit ( ook reload settings in dit progje )

 

Via dreamset.

 

Maar wat ik ook doe, de oude blijft erin staan. De oude wordt niet overschreven door de nieuwe.

Pas nadat ik de settinglijst in /var/tuxbox/config/enigma heb verwijderd via ftp, gaat het wel goed.

De image is vers geinstalleerd. Dit probleem ben ik eerder tegen gekomen in Pli flubber 500.

 

Is dit een klein probleempje wat vaker voor komt, of gaat het bij mij op één of andere manier niet goed ?

 

Ik kan het één en ander niet reproduceren, omdat ik zelf niet in bezit ben van zo'n kleine 500.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een probleem waar ik ook vaak tegen aan ben gelopen. Ik heb tegenwoordig voor Dreambox edit een compleet lege zenderlijst. Deze stuur ik er eerst in, reload settings, box resetten en dan de nieuwe lijst er in. Dat werkt prima.

Ik geef toe: Het is een beetje omslachtig, maar het is de enige manier waarmee het bij mij altijf 100% goed gaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De settings staan in /var/tuxbox/config/enigma.

Via ftp heb ik de alle services /bouquets en satelites.xml verwijderd. Daarna heb ik de dreambox een reboot gegeven. Pas dan heb ik via dreamboxedit er een zenderlijst ingezet.

 

Voor de minder gevorderde gebruiker:

 

Open dreamboxedit en laad een zenderlijst. Verwijder in dreamboxedit alle zenders en satelieten. sla dit op als een lege zenderlijst. Zet deze lege zenderlijst nu met dreamboxedit in je dreambox. ( vergeet reload settings niet ! ).

Als dreamboxedit klaar is, reboot de dreambox.

Zet nu de gewenste zenderlijst in de dreambox met dreamboxedit.

 

P.s.: Ik lees net dat TFH dit precies zo heeft geschreven. Overigens met een andere dreambox 500 kwam dit probleem niet voor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...