Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 database 1.0.9 heb 1219 nu weer er op.
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 net nog weer geprobeert, opname gestart, via pvr knop, op stop gedrukt, lijst met opnames komt niet terug, ontvanger is vast gelopen. Weet niet meer verder, iemand ...
DeBeek Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Snap even niets van bovenstaand verhaal, een opname starten via de pvr toets ? of is het stoppen ?? welke lijst met opnames ?? Wat versta je onder vastlopen ? doet de tuner dan niets meer ? of kan je hem nog gewoon bedienen..
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 ok, probeer het duidelijk uit te leggen. Als ik een eerder gemaakte opname start via de pvr toets( links onder afstandsbediening ) , zeg maar van vorige week woensdag, is er niets aan de hand. Echter als ik op stop druk, loopt de ontvanger vast, ik kan dan niets meer dan de ontvanger resetten via de knop op de achterkant. Normalerwijze als je een een opname afspeelt en stop drukt komt het pvr ( lijst met opgenomen programma`s ) menu tevoorschijn dit gebeurt bij mij niet, ontvanger loopt vast als hierboven al eerder gezegd. Hoop dat het zo duidelijker is ?
DeBeek Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Kijk, nu is het duidelijk.. Met firmware 1202 had je hier geen last van ?, en als je nu 1202 terug zet werkt het dan wel goed ? Denk dat je dan toch echt een Format moet doen. Hoeveel vrije ruimte is er nog op de harddisc ?
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 helaas niet, heb ik geprobeert, het probleem blijft bestaan. Was voor die tijd niet, kan nu dus niets weer wissen en na een filmpje kijken loopt de ontvanger dus elke keer vast. Kan dat aan de HDD liggen ?
DeBeek Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Zou kunnen dat de HDD defect is, maar het is wel vreemd dat dit dan na een Firmware update gebeurd. ! Als je hem via USB aansluit op je pc kan je dan wel bestanden verwijderen ? Maar hoeveel vrije ruimte is er op de HDD ? links onderin je PVR scherm kan je dit zien.
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 Via usb kan ik wel opnames wissen. Ik heb 54014mb vrij van 239307 mb
DeBeek Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Ruimte genoeg , dat is niet het probleem. Hdd lijkt mij goed, zeker als het via usb wel werkt.. Kan zijn dat je file systeem corrupt is. Dit kan gebeuren als je bij USB gebruik de USB er zo uithaalt ipv via windows te kiezen voor hardware veilig verwijderen. Icoontje naast je klok. Dan blijft er helaas maar 1 optie over Format..
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 kan ik de opnames nog redden, als dat kan heb ik geen probleem met format en kam dit op een snelle manier ?
DeBeek Geplaatst: 27 april 2007 Geplaatst: 27 april 2007 Je kan via USB alles naar je pc overzetten ( duurt wel even ). of de HDD eruit halen in in de pc hangen en dan alles copieren. Als je tuner ouder is als 1 jaar is de garantie over en kan je het zo doen.
Royski Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Geplaatst: 27 april 2007 Kopieren via usb is ongeveer 320 uur !! Gaat dit in een normale pc sneller ? Heb hier thuis alleen een laptop, dus heb waarschijnlijk geen keus. Als ik een nieuwe HDD in mn Echostar zet, wat is dan een goede optie om te kopen, zo groot mogelijk ? 400GB Maxtor of Seagate of een Samsung ? Aub iemand info, ervaring ? Ik ga dan de oude in een externe bay zetten en kopieer dan van de oude schijf de data naar de nieuwe. Ik ga er vanuit dat dit kan ?
DeBeek Geplaatst: 28 april 2007 Geplaatst: 28 april 2007 Hard-drive advice Arion/Echostar/Eycos receivers Van de Clarkebelt site. These Hard-drives are recommended by the manufacturer: Samsung SP0822N (80GB), SP1624N (160G), HA250JC (250GB),HD400LD (400GB) Maxtor : DiamondMax 80GB, 120GB, 160GB, 6R300RO (300GB) Seagate : ST380012ACE (80G), ST3300831ACE (300G) Voor de Seagate geld, niet de Baracuda 10 gebruiken, ( te hoge opstart stroom )
Royski Geplaatst: 29 april 2007 Auteur Geplaatst: 29 april 2007 2 Vragen nog : 1. De oude HDD in een externe bay zetten en overkopieeren van de oude schijf naar de nieuwe. Ieman ervaring hiermee ? 2. Als ik er dan toch een nieuwe hdd in zet met nieuwste firmware erop, wat is de beste cam op dit moment ? ik gebruik nu een originele Canal digitaal cam. Hopelijk kunnen jullie me ook met deze vragen verder helpen, kan ik morgen de hdd en evt cam bestellen ben ik eind deze week weer "online" Mijn dank is groot.
Gast Geplaatst: 30 april 2007 Geplaatst: 30 april 2007 Heb laatst zelf nieuwe schijf gekocht ( Samsung 400 gig ), na tijdje geklooid te hebben met verschillende schijven die niet ( of niet goed ) werkten. Houd het maar op 1 vd aangerade schijven van Clarckebelt, zou ik zeggen. Tenzij je een knutselaar bent en met externe voeding wilt gaan werken etc. De programma's die op de oude schijf stonden heb ik gekopieerd naar de nieuwe en dit werkt goed. Heb ook meteen de laatste software-update gedaan. Ik moet zeggen: 400 Gig is wel lekkerrr... Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen