Ga naar inhoud


Humax CI5100X wil CI modules niet meer initialiseren


Vrijbuiter

Aanbevolen berichten

In mijn Humax CI5100X, SysyemID 0069.3600, stond de firmware HXCI2 1.05.06 met loader H2.11 van 6 mei 2002. SysyemID van de ontvanger 0069.3600

Ik heb net een andere MM module met Pentacrype 1.20 overgenomen. De ontvanger gaf met de net gekochte MM regelmatig de foutmelding "Invalid CI module" en daarom is van de module een Matrix Reload gemaakt met UCAS 3.0. Een andere kloon van de MM de "Xtra" met Pentacrypt 1.20 deed het overigens wel.

Ook als omgeprogrammeerde module met de UCAS 3.0 software kwam de foutmelding van invalid module regelmatig voorbij. Als ik hem soms aan de praat kreek en ik zette de ontvanger op standby dan deed de module bij het opnieuw aanzetten van de ontvanger weer niet. Dat terugaanzetten was overigens na ongeveer een kwartier.

Ik heb de laatst bekende firmware in de ontvanger geladen en ben nu zo ver dat de boodschap "Initiallising CI module" niet meer veschijnt en geen van de twee moduleles meer worden herkend.Ik heb de oude firmware weer terug gezet, maar de module initialeren niet meer, dus ik ben nog verder van huis af dan ik al was.

Wie heeft de oplossing???? Ik sta open voor alle suggesties.

ID-Digital CI-20E en HUMAX CI-5100X SAB CI Explorer . Triax 60 cm vast, in de kampeerauto een Rondo 60 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan zelf even een reactie plaatsen, want de boel is weer in orde.

Misschien wisten jullie het onderstaande al, maar ik wil de info toch even doorgeven:

 

Als mijn Humax niet is aangeloten aan de schotel wordt een module schijnbaar niet herkend en wordt die dus ook niet geïnitialiseerd.

Ik had de firmware op de ontvanger gezet toe hij niet was aangesloten aan de schotel en ook gelijk daarna geprobeerd of de module werkte.

Toen ik de ontvanger aan de schotel hing werd de module direct herkend en kwam ook de boodschap "initialising".

 

Neemt niet weg dat dat mijn net overgenomen MM module met de UCAS 3.0 software wellicht een miskoop is geweest, want heeft nog steeds dezelfde problemen.

ID-Digital CI-20E en HUMAX CI-5100X SAB CI Explorer . Triax 60 cm vast, in de kampeerauto een Rondo 60 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
heb je al eens jouw voeding gemeten?


De XTRA module, een kloon van de MM, heeft geen probleem en werkt prima. De MM met Pentacrypt 1.20 en later omgeprogd tot Matrix Reload met UCAS 3.0 doet moeilijk.
Wat zou er dan mis zijn met de voeding?
Ik zal hem eens in de ID digital proberen, maar ik kan even niet bij mijn kampeerauto.

Jacques

ID-Digital CI-20E en HUMAX CI-5100X SAB CI Explorer . Triax 60 cm vast, in de kampeerauto een Rondo 60 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit eigen ervaring vaker meegemaakt,

dat indien een moduul problemen geeft,

niet veel later er ook problemen met de voeding waren.

nadat de voeding hersteld was, ook geen problemen meer met de modules gehad.

 

daar de 5100 en 5400 dezelfde voeding hebben,

misschien ook dezelfde kwaal.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...