Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

een kennis van mij heeft nog een oude xsat 310 ontvanger en we hebben geprobeerd deze aan de praat te krijgen met mijn tv-vlaanderen kaart.

Helaas werkt enkel tv1 en ketnet/canvas, de vlaamse commercielen doen het niet (er verschijnt card-error oid). De kaart zelf werkt wel in een dreambox.

De xsat 310 ontvanger werkt wel perfect met de nederlandse cds kaart (set top box pakket) en dit na een software upgrade die we 2 jaar geleden er eens opgezet hebben.

Iemand ervaring hiermee?

DM8000, DM7000, 2xDM600, 2xDM500, Echostar SR7700 (als positioner), Nokia Dbox in de kast, 120cm draaibaar met polarmount en nog een paar andere schotels

Geplaatst:

Misschien eens kijken of er een nieuwe software update is voor deze ontvanger ?

Ik dacht dat CDS (en dus ook TVV) een tijdje geleden wat "aanpassingen" heeft gedaan aan het systeem (bepaalde ontvangers die vroeger "officiëel ondersteund" werden zijn sinds dat moment ook niet meer ondersteund omdat ze niet 100% compatible zijn met de aanpassingen van CDS.

Maar ik ken deze ontvanger niet dus ik kan er verder niks over vertellen.

Geplaatst:

Ja, ik heb ook deze ontvanger, met dezelfde problemen met TVV als vermeld (en met CDS geen probleem).

Ergens in dit forum kan je wel wat meer antwoorden vinden, maar spijtig genoeg geen oplossing. (firmware probleem, en geen recentere firmware ter berschikking op de xsat website).

Ik heb dan maar een db box aangeschaft zoals je ziet.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

Ik kan natuurlijk niks van die ontvanger, maar ik weet wel dat één en canvas ook in een tweede codering (irdeto ?)worden uitgezonden ten behoeve van de canaldigitaal kijkers. Speciaal voor diegenen die nog een oudere ontvanger hebben.

Misschien dat die ontvanger geen seca kan? Als hij een CI slot heeft, dan kan je nog een CI modulle kopen.

Geplaatst:

Frankb1

Een en Canvas worden inderdaad ook in Irdeto gecodeerd, maar dat is enkel ten behoeve van CDS-kijkers. TVVlaanderen gebruikt enkel de seca-codering en met een TVVlaanderen-kaart zal je dus nooit Een en Canvas in Irdeto decoderen.

Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar wat het probleem dan wel is weet ik ook niet, maar er is duidelijk een probleem met de software van het toestel m.b.t. de TVVlaanderen-kanalen. Ik ken er helaas ook niets van.

Greets

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen