Gast Geplaatst: 30 april 2007 Geplaatst: 30 april 2007 De kwaliteit van mijn TF 7700 via scart valt vies tegen. Hoewel er één van de duurste Oehlbachs tussen hangt verslaat het analoge signaal van Essent via de kabel het scart signaal van de TF 7700 moeiteloos. Wat opvalt is dat ik als scart signaal alleen CVBS of S-Video kan kiezen. Geen RGB dus. Is dat bij jullie ook zo ? Groeten Jeroen
Gast Geplaatst: 30 april 2007 Geplaatst: 30 april 2007 Snap ik. Maar via HDMI zijn de schalingsmogelijkheden op mijn Philips zwaar beperkt. En bij een 4:3 uitzending werkt de schalingsknop op mijn TF 7700 niet. Voor 4:3 uitzendingen moet ik dus via scart blijven kijken. Zie hier: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=3#1348041 Heb inmiddels het bewuste knopje aan de achterkant ontdekt waardoor ook RGB beschikbaar komt. Helaas begint in die stand het beeld via HDMI door te lopen ! Tevens valt het beeld via RGB ook erg tegen.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 30 april 2007 Geplaatst: 30 april 2007 Ik heb deze ontvanger ook via een HDMI kabel aangesoten op mijn tv, en mijn beeld is supper, ook bij de niet HD uitzendingen. Waarom moet jij de 4:3 uitzendingen dan bekijken via de scart ??
PeHa Geplaatst: 2 mei 2007 Geplaatst: 2 mei 2007 Ik ken jou Phillips toestel niet , maar schakel alle electronische hulp middelen op jou toestel eens uit.(contrast verhoger en dat soort beeld verbeteringen). Ik kon op mijn Sharp lcd tv niet eens de teletekst lezen, wel als ik via de kabel keek, maar als ik via de Topfield teletekst bekeek was het een en al waas. VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Gast Geplaatst: 4 mei 2007 Geplaatst: 4 mei 2007 Alle 'beeldverbeteraars' stonden sowieso al uit ....
Gast Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 Het blijkt vreemdgenoeg dat de schakelaar op de achterkant het HDMI beeld beinvloed. Staat deze op YpbPr (dus component) dan doet de HDMI het prima, kan ik echter via de menu's geen RGB voor mijn scart uitgang kiezen (alleen S-Video en Composiet). De HDMI uitgang kent via dat menu wel 1080i. Zet ik de schakelaar achterop op SCART, dan begint de ellende. Het HDMI beeld begint door te lopen (!), via het menu is nu wel RGB voor de scart uitgang te selecteren en het scart beeld verbetert aanzienlijk. Voor de HDMI uitgang is nu alleen maar 576i en AUTO te selecteren. Ik heb de scart uitgang nodig om op de kunnen nemen en om beelden in 4:3 correct te kunnen bekijken. De 7700 schaalt namelijk niet (goed) via HDMI op 4:3. Het blijft vreemd dat die schakelaar achterop de HDMI uitgang beinvloed. Groeten Jeroen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen