Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

situatie:

Vista home premium nl op sata schijf C:

data schijf = D:

Na een wis van de D schijf boot vista niet meer op.

Vlak na de start kom ik in een zwart scherm met een bootfoutmelding en een verwijzing naar /boot/... (bdm??)

Op de D schijf stont een directory met \boot\bcd

trouwens hoor die dir niet op c te staan?

Wanneer ik probeer een systeem reparatie te doen met de originele vista DVD dan kom ik aan een scherm met een keuze van partitie mogelijkheden om te repareren , dat leeg is.

Daarvoor moeten de sata drivers geladen worden , deze zijn van VIA (msi k8t neo MB met VT8237 chips voor sata) , het laden van verschillende geprobeerde drivers lukt niet.

Hoe kan ik nu verder??

VU+ duo 4K SE ontvanger

Geplaatst:

Heb je geen recovery schijf of een recovery partitie op je harde schijf staan?

Overigens was die zet niet zo handig om die d: zomaar te wissen

grtz... poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Ik heb met acronis backup maandelijks een backup gemaakt , en die plaatst zich mooi terug.

Waar ik begrijp niet waarom vista zijn \boot\bcd directory op D: plaats.

Had ik dit gezien had ik natuurlijk eerst een backup gemaakt.

Ik vind het volkomen onlogisch om je boot gegevens van je bootschijf op een ander plaatst dan je C: schijf te zetten.

Maar het grotere probleem: Met de originele disk is een REPAIR mogelijk (vista dvd) , heb ik ook meerdere keren geprobeerd , maar dan vraag hij steeds naar drivers voor de VT8237 via Sata hardware waar mijn schijven aanhangen. (niet nodig bij een volledig nieuwe vista installatie??)

Meerdere drivers heb ik geprobeerd maar ik krijg geen partitie gegevens van mijn schijf , waaruit ik dan de te repareren vista versie uit kan kiezen!!!

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Geplaatst:

Citaat:
Waar ik begrijp niet waarom vista zijn \boot\bcd directory op D: plaats.

Ik heb sedert een week een nieuwe computer met Vista er op, maar daat staat \boot\bcd, gewoon op C:

groet van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Heb je het systeem ingericht als dual boot met Vista op een andere schijf dan je andere Windows versie? Als je Vista namelijk boot en dan je schijven gaat bekijken lijkt het net op je op de eerste harde schijf werkt, het is alleen dat de schijf namen door Vista worden hernoemd. Hierdoor kan het dus voorkomen wat eerst je D-schijf was er dan uitziet als je C-schijf (en andersom natuurlijk). Hierbij is een vergissing tussen schijven dan snel gemaakt.

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Geplaatst:

Neen ik heb het systeem niet als dual boot ingericht.

Bij het opstarten van vista had ik een C schijf (sata 2 80 gig) en een D schijf (sata 2 300 gig) voor data en video opslag.

Maandelijks heb ik via acronis backup een backup gemaakt , en dan de fout met drive D gemaakt.

Ik kan er niet aan uit hoe die boot dir op d komt.

Nu zoek ik dus DRIVERS die kunnen geladen worden bij de vista repair optie (raar dat ik die nodig heb aangezien ik vista kan installeren zonder drivers extra te moeten laden??)

Systeem : MB: MSI K8T neo met amd athlon 64

geheugen 1gb kingston

2 sata schijven op de onboard vt8237 controller (maxtor 80 en 300 gig sata 2 + 1 compatible)

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Geplaatst:

Na vele pogingen de driver te laden in vista repair is me het op een of andere manier gelukt.

Vista is gerepareerd , maar nog steeds staat de \boot\bcd directory op D:

Dat moet nog opgelost worden.

Groeten en bedankt voor jullie input

Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen